Толкова важна ли беше квалификацията в Мелбърн?

Психологическото предимство вече е на страната на Хамилтън

Sportinglife
Sportinglife 19:20 ч., 14 Март 2015
0
749
Getty Images

Разликата между болидите на Люис Хамилтън и Нико Розберг на стартовата решетка утре ще е не повече от 3 метра – двамата са на първа редица и показаха, че новият автомобил на Mercedes има сериозно предимство пред другите нови коли във Формула 1 за сезон 2015.

Защо обаче Люис беше толкова доволен след сесията, а Нико едва намери сили за една крива усмивка преди общата снимка на първите трима в класирането?

Тук не става въпрос за разликата в една обиколка, макар че и това има значение. Просто Хамилтън взе важно психологическо предимство, което ако всичко върви нормално за него този уикенд, тепърва ще се развива.

Розберг беше първият, който се поддаде на напрежението в Mercedes и това може да му струва скъпо.

Оставяме настрана разликите между двамата в свободните тренировки, тъй като там и двамата се следяха един друг за времената, които ще постигнат в дълги серии от обиколки с твърдите гуми – това е факторът, който ще реши утрешното състезание.

И двамата знаят, че ако не направят някоя много голяма грешка ще стартират от първа редица – толкова е голямо предимството на Mercedes в момента.

При излизането си от пистата в първата си бърза обиколка в третата част на квалификацията Розберг вече знаеше, че е загубил битката за полпозишъна.

Защото той и екипът му бяха наясно, че при втория опит трябва да са по-консервативни и Нико няма да може да си позволи да атакува на 100 процента.

Защото още една грешка би го пратила много назад или дори можеше да доведе до удар в предпазната стена.

Затова и вторият опит на Розберг не беше толкова впечатляващ и напълно достатъчен за първа редица, но без да застрашава Люис.

Хамилтън от своя страна с втората си обиколка „покри” тази на Розберг и без особено усилие, но с много чисто каране, успя да свали времето си с още една десета. Оттук идват тези 0,594 секунди, които разделиха двамата.

Но психологическото предимство вече е на страната на Хамилтън.

Миналата година той получи повреда в двигателя в Мелбърн, а Нико стартира сезона с повреда. След това се наложи много сериозно усилие от страна на Люис, за да заличи този пасив.

През 2014 му се наложи да изпълни това упражнение три пъти, а след „Спа” установи пълен контрол над хода на шампионата.

А квалификациите бяха единственото нещо, в което той отстъпваше на Нико. Сега Люис иска да му вземе и това, но дори и да не успее, решаващо е състезателното темпо, където Хамилтън има предимство още от миналата година.

Може би това не се е променило?

Със сигурност, битката между Люис и Нико за победата ще е много интересна, но далеч по-оспорвана ще е борбата зад тях – или поне така подсказва квалификацията.

Себастиан Фетел, Кими Райконен и Ferrari поднесоха неочаквана изненада на Williams и италианският тим се върна в челото на класирането.

Страхотна новина за събота, но дали в състезателно темпо Ferrari ще успее да устиска на натиска на Williams?

По-скоро не. В края на 2014 Маса и Ботас бяха най-близо до Mercedes, това едва ли се е променило за кратката зимна пауза. А и както знаете, много по-лесно е да настроиш колата да е бърза и агресивна за една обиколка, отколкото за цяла състезателна дистанция.

Затова вчера Маса похвали представянето на Фетел и Черните кончета, но нямаше вид на много притеснен. По-трудната задача остава за Ботас, който се озова зад Фетел и Райконен.

Финландецът кара със силни болки в гърба днес и дори стартът му утре е под въпрос, като финалният лекарски преглед е оставен за 4 часа преди старта.

Възпалението, което мъчи Валтери може да се окаже непреодолимо препятствие, но ако все пак той утре стартира, то пилотът на Williams ще трябва да намери начин бързо да се справи със Себ и Кими, за да проработи стратегията му и да може да гони Маса, за да има шанс за последното място на подиума.

За пилотите, завършили по-назад важат други въпроси.

Като този дали ще издържи вторият (!) двигател на Дениъл Рикардо или дали ще гледаме битка между Lotus, Force India и Toro Rosso? Както и какво точно е истинското темпо на Red Bull?

И накрая, McLaren удари дъното в днешната квалификация – 6 секунди между Дженсън Бътън и Люис Хамилтън.

Това е повече от 1 секунда на километър, твърде голяма разлика за Формула 1.

Така че утре Гран при на Австралия ще е скъп и продължителен тест за Бътън и Кевин Магнусен, които ще се опитат да стигнат до финала, както и да не пречат много на колегите си, след като изведнъж се сдобиха с ролята на „подвижни шикани”.

А и не би трябвало да се учудвате, ако Алонсо реши да не се връща за старта в Малайзия в края на март.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията