Хорнър и Екълстоун

Ще отстъпи ли Mercedes за "размразяването" на моторите?

Renault и Ferrari виждат шанс да съкратят част от изоставането си спрямо Mercedes

Sportinglife
Sportinglife 13:15 ч., 16 Дек 2014
0
85
Getty Images

Една от най-важните теми тази зима във Формула 1 ще е т.нар. „размразяване” на двигателите на доставчиците на тимовете.

Темата е болезнена, тъй като в Renault и Ferrari виждат в това решение сериозен шанс да съкратят част от изоставането си спрямо Mercedes, което през 2014 достигна внушителни размери.

Новите V6 турбо мотори с обем 1,6 литра, които работят с две хибридни системи са хомологирани, т.е компаниите нямат право да правят промени по тях и затова изоставащите искат промяна на правилата, за да имат шанс да догонят Mercedes.

Най-активни в тази кампания се оказаха бившите шампиони от Red Bull като шефът на тима Кристиан Хорнър дори си позволи да спекулира, че Renault може да напусне Формула 1, ако няма промени.

Хорнър, който е близък с боса на световния шампионат Бърни Екълстоун, успя да привлече 84-годишния британец на своя страна, като използва отдавнашната му съпротива срещу новите двигатели. Бърни изобщо не искаше Формула 1 да се отказва от атмосферни V8 мотори с обем 2,4 литра и постоянно търси повод, за да уязви решението да се наложат новите двигатели.

В дискусията не участва новият доставчик на мотори Honda – японците се завръщат през 2015 като ексклузивен партньор на McLaren, а от 2016 ще работят и с клиенти.

В четвъртък има заседание на Стратегическата група във Формула 1 – органът, който на практика определя правилата и в него освен представителите на собственика на търговските права, участват и хора на ФИА и най-големите отбори в шампионата. Целта е да се постигне размразяване на двигателите за сезон 2016, тъй като за 2015 вече няма шанс за промени, тъй като новият сезон започва в средата на март.

В прав текст

По същото време той се опита да лансира друга идея, съгласувана с Хорнър – Формула 1 отново да промени моторите си и да се върне към атмосферни V10 двигатели, които да работят със система KERS.

Tweeeet me!

„Можем да съберем всичките си пари и да ги заложим на това, че без промени в правилата Mercedes и догодина ще спечели световната титла”, обясни Бърни пред списание Forbes.

Първоначалната позиция на Mercedes беше изключително твърда – от компанията заявиха, че няма да допуснат никакви промени в правилата, но според последните информации това може и да се е променило. Renault и Ferrari се опитаха да убедят колегите си от Mercedes да отстъпят за сезон 2015, но това се провали и сега усилията им са насочени към 2016 като са налице предпоставки всички в Стратегическата група да се обърнат срещу Mercedes.

„Положението е следното, Formula One Management, т.е ние имаме шест гласа в Стратегическата група, сега към тях се прибавят и 4 от големите отбори и вече имаме 10 гласа, а общо членовете на групата са 18. Мнозинството е наше”, обясни Екълстоун.

Според Sport Bild, новата ситуация поставя Mercedes в неизгодно положение и най-малкото ще накара шефовете на компанията и тима да се замислят над предложението.

От Mercedes вече заявиха, че ако се стигне до пълна промяна на правилата, то компанията ще напусне Формула 1, но всички, начело с Бърни искат компромис – хем Mercedes да остане, хем да има размразяване на двигателите, за да имат и другите шанс да наваксат изоставането си.

Според източниците на изданието, може би в Mercedes са готови на подобно компромисно решение.

Предполага се, че става въпрос за информацията, изтекла от тима преди дни – в Mercedes са склонни да доставят своята сложна, но изключително ефективна хибридна система на който от тимовете я поиска. Но в сделката няма да влиза V6 двигателят, тъй като партньорите на Mercedes са вече ясно.

Срещу това германският тим иска да няма промени в правилата. Най-вероятно ще се ползва модела, по който McLaren доставя на всички отбори стандартни електронни блокове за контрол на работата на двигателя – формула, която работи успешно.

Но от Mercedes припомниха още нещо на своите съперници.

„Всички смятат, че ако се размразят моторите, едва ли не Ferrari и Renault автоматично ще успеят да ни догонят. Малцина обаче помислиха над другата възможност – че това може да е шанс за Mercedes да увеличи преднината си”, обясни източник от Mercedes пред Sport Bild.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията