Можеше ли Кими да спечели в Бахрейн?

Може би Райконен беше най-бързият пилот в неделя

Sportinglife
Sportinglife 17:45 ч., 22 Апр 2015
0
436
GETTY IMAGES

Развитието на Гран при на Бахрейн, където победата спечели световният шампион Люис Хамилтън с Mercedes повдигна много въпроси за това дали Кими Райконен с Ferrari е можел да се пребори за първото място.

Финландецът беше по-бързият пилот на Скудерията и реди финала догони Люис, но вече беше твърде късно за атака.

Дали ако Райконен не беше спрял няколко обиколки по-рано за втората си смяна на гуми, точно когато губеше време заради износените си сликове, това нямаше да му донесе победата?

Въпросът е много интересен, да видим обаче какъв ще е отговорът. Може би Райконен беше най-бързият пилот в неделя, но трябваше да се пребори с два важни проблема: той стартира едва четвърти и загуби много време преди първата смяна на гуми.

Финландецът се опита да реши първия проблем с атаката си срещу Розберг в началото, която го изведе едно място по-напред, но само три тура по-късно Нико си върна позицията – първото от трите изпреварвания срещу пилоти на Ferrari, които направи германецът, другите две бяха срещу Фетел.

Преди първата смяна на гуми стана ясно, че Райконен е по-бърз от Фетел, който се движеше пред него.

Кими веднага поиска по радиото Себ да го пропусне напред, но от Ferrari му отказаха, тъй като двамата със съотборника му караха с различни стратегии. Фетел и екипът му предприеха по-агресивна стратегия и той спря по-рано за първата смяна на гуми, за да може да прескочи Розберг.

В това време Райконен остана на пистата – неговата стратегия беше противоположна на тази на Фетел и това се видя при втората му серия обиколки, в които той кара със средно твърдите гуми. Така за последния си стинт Кими трябваше да е с меките сликове, за да може да атакува Mercedes във финалните обиколки.

Факт е, че стратегията на Райконен се разви по-добре от очакваното

– той демонстрира отлично темпо със средно твърдите гуми – във втората си серия от обиколки беше по-бърз от Фетел и Розберг и даваше времена като Хамилтън, въпреки че и тримата с по-бързите меки сликове.

Тук е и ключовият въпрос: дали Райконен не беше повикан твърде късно в бокса в края на тази серия от обиколки? Към този момент Кими губеше по 2 секунди на обиколка. Отговорът може да е следният: да, Кими закъсня с това спиране в бокса, но не с повече от една обиколка.

Дори и да беше спрял по-рано, накрая това нямаше да има кой знае какво значение.

С последния си комплект гуми – меките сликове, Райконен завъртя 17 обиколки, 19 щяха да са твърде много за меките гуми. Това щеше да го изведе близо Розберг две обиколки по-рано, но не е сигурно, че гумите щяха да позволят на Кими да атакува.

Райконен догони бързо Розберг, но прекара три обиколки зад него преди да го изпревари – Нико получи повреда в спирачките и това улесни финландеца.

Така че загубата на време в края на втората серия от обиколки изглежда оправдана

с оглед на темпото, което искаха да осигурят на Кими в бокса на Скудерията за финалните обиколки.

А въпросното спиране в бокса се забави с една обиколка защото Райконен имаше съмнения, които той изложи по радиото, че меките гуми са най-доброто решение за последната серия турове и от бокса го оставиха да помисли в рамките на една обиколка.

Така, че забавянето на този стоп не беше факторът, който лиши Райконен от шанс за победата в Бахрейн.

По-важни се оказаха другите два фактора.

Първо, стартовата позиция на финландеца. Ако Райконен беше тръгнал втори, от мястото на Фетел и с това състезателно темпо, надпреварата можеше да се развие изцяло в негова полза.

И второ, ако от Ferrari му бяха разрешили да изпревари Фетел в 8 обиколка, то Кими щеше по-рано да стигне до второто място и оттам нататък атаката му щеше да е по-лесна.

„Единственият проблем, който имам от началото на сезона е, че Фетел е по-бърз от мен в квалификациите, но в състезанието това се променя”, обясни Райконен в Бахрейн. Което означава, че изненадите от последния световен шампион на Скудерията далеч не са приключили.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията