Ейдриън Нюи и Aston Martin правят кола за Red Bull

Дизайнерът на бившите световни шампиони иска да остави автомобилно наследство

Sportinglife
Sportinglife 09:25 ч., 08 Юли 2015
0
423
Getty Images

Легендарният дизайнер на болиди за Формула 1 Ейдриън Нюи и Aston Martin работят по проект за супер спортен сериен автомобил, който ще се произвежда под марката Red Bull и трябва да излезе на пазара през 2018 година.

Първата серийна кола на Red Bull ще е съперник на популярните супер модели McLaren P1 GTR и Ferrari FXX K.

Тази информация се появи на бял свят броени дни след спекулациите, че Aston Martin планира да влезе във Формула 1 с помощта на Red Bull и Mercedes.

Бившите световни шампиони трябва да предоставят шасита или технологии за създаването им, а от настоящите първенци във Формула 1 ще идват моторите, които ще носят името на британската компания.

Така тя ще получи правото да ги продава на други тимове и това ще позволи на Red Bull да се раздели с настоящия си доставчик на мотори Renault.

Според източници от Red Bull, Нюи вече е подписал договор за създаването на супер автомобила на Red Bull, като Aston Martin ще има важна роля в развитието на проекта.

В същото време обаче беше направено уточнението, че този проект не означава автоматично, че двете компании ще работят заедно и във Формула 1.

Това се обуславя от факта, че Нюи сега подписа с Red Bull Technologies, която е отделна компания от Red Bull Racing, която участва във Формула 1.

Предполага се обаче, че бъдещият автомобил на Red Bull ще се задвижва от двигател на Mercedes, а освен това ще ползва и много електронни технологии, идващи директно от германската компания. А това отново ще възроди слуховете за партньорство и във Формула 1.

От Aston Martin отказаха коментар на тази информация, а наскоро шефът на компанията Анди Палмър обясни, че участието на марката във Формула 1 „не е особено вероятно”, тъй като ще струва много скъпо.

Съветникът на Red Bull Racing доктор Хелмут Марко намекна по време на Гран при на Великобритания през уикенда, че проектът с Aston Martin за сериен автомобил може да се случи. Бившият пилот беше помолен да коментира възможността британската марка да влезе във Формула 1 с помощта на Red Bull и той отвърна: „Има преговори с Aston Martin, но по други проекти”.

Нюи вече не ръководи пряко програмата за създаването на болидите на Red Bull за Формула 1, като това стана факт от началото на тази година.

На практика Red Bull Technologies беше създадена специално за него и проектът за сериен автомобил е едно от нещата, с които той се занимава там. Вече е ясно, че Нюи и Aston Martin работят заедно, но според източник от компанията, проектът е още в „начален етап”.

По време на тазгодишния Фестивал на скоростта в Гуудууд шефът на тима на Red Bull във Формула 1 Кристиан Хорнър потвърди, че Нюи работи по проект за сериен автомобил и допълни, че това е било „неизбежна задача” за Red Bull.

„Ейдриън иска да създаде сериен или по-скоро нормален автомобил, който да остане като негово наследство в автомобилната индустрия – обясни Хорнър. – В момента ние сме фокусирани върху представянето ни във Формула 1, но тъй като можем да прехвърляме много технологии от спорта в масовото производство, то идеята за такъв автомобил тепърва ще се развива.”

Все още се знае твърде малко за новото творение на Нюи, като се предполага, че машината може да е само в пистов вариант и да е екстремна версия на някои от супер автомобилите.

Но според източници от екипа на Нюи, дизайнерът държи колата да бъде хомологирана за продажба и движение по пътната мрежа – така той ще се нареди до Гордън Мъри, който създаде невероятния McLaren F1 след поредица успехи във Формула 1.

От друга страна, предполага се, че новият проект на Нюи може да ползва много компоненти и решения от екстремния Aston Martin Vulcan, който е в много малка серия. Но това беше опровергано – двете страни са заявили, че новият автомобил ще бъде „далеч” от Vulcan.

Каквото и да се случи, ще е интересно. И наистина Нюи получава шанс да повтори историческия пробив на Мъри с McLaren F1.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията