Спомените на Мико Хирвонен

Финландецът обяви, че рали „Великобритания” ще е последният му старт във WRC

Sportinglife
Sportinglife 10:40 ч., 17 Ное 2014
0
465
Speedpix

След края на този уикенд Мико Хирвонен ще е вече бивш пилот в Световния рали шампионат. Финландецът обяви, че рали „Великобритания” ще е последният му старт и от понеделник 34-годишният Мико минава в тима на ветераните.

Финландецът има четири вицешампионски титли, но най-силните му години съвпаднаха с тези на Себастиен Льоб и той нито веднъж не успя да се пребори за първото място в крайното класиране

Все пак, Мико, който иска да има повече време за семейството си, си тръгва с 15 победи в 162 старта в световния рали шампион и има общо 68 качвания на подиума.

Освен успехите му при пилотите, той може да се похвали и с това, че има сериозен принос за двете поредни титли на Ford при конструкторите, при това в силни за Citroen сезони – през 2006 и 2007.

Всъщност, през тези 13 години във WRC Мико е карал предимно за Ford – 10 сезона, а освен това има два в Citroen (2012-2013) и един в Subaru (2004)

Още малко статистика, преди да се насочим към спомените на Мико: то е спечелил 259 скоростни отсечки в световния шампионат, най-дългата му серия от поредни победи включва 4 състезания, а серията с най-много последователни подиума покрива 8 ралита. Много по-впечатляващ е списъкът с поредни състезания, в които Мико е взел точки: 22 ралита от WRC, което прави сезон и една една трета.

Нека сега хвърлим един поглед към спомените, за които Мико вече обяви, че са важна част от кариерата му.

Рали Австралия 2006

След пет поредни подиума зад волана на Ford Focus RS WRC в Австралия Мико успя да вземе първата си победа в световния шампионат.

Мико Хирвонен

„Победите в световния шампионат винаги са нещо специално, а първата победа е целта, която преследва всеки един млад пилот. Когато започваш да се състезаваш можеш само да се надяваш, че един ден ще се окажеш достатъчно добър, че да спечелиш рали от световния шампионат. Беше страхотен момент. Помня и до днес онзи слънчев ден в Пърт, това е един спомените ми, с които много се гордея.”

Рали Нова Зеландия 2006

Три седмици по-късно Маркус Грьонхолм и Мико Хирвонен взеха двойна победа за Ford в Нова Зеландия и това осигури на тима ми първата световна титла при конструкторите от 1979 година насам. През следващия сезон титлата при конструкторите отново беше за Ford.

„Това бяха първите ми сезони като заводски пилот на Ford и двата случая взехме титлата – спомня си Мико. – Беше страхотно, че станах част от този тим, изживяването на финала в Хамилтън беше невероятно, точно тогава си осигурихме титлата при конструкторите. След ралито си организирахме невероятно парти.

„За мен е много важно, че имах възможност да работя с Маркус Грьонхолм, научих много от него. Тогава бях много млад и това ми помогна да се развия – видях как работи, как се държи по време на състезание, той ми помогна да разбера какво да искам от колата.”

Сезон 2009

След четири поредни победи във втората половина на годината Хирвонен се озова на старта на последното рали за сезона – „Великобритания” с крехък аванс пред Себастиен Льоб. Който спечелеше състезанието, щеше да вземе титлата. Двамата се сражаваха ожесточено до сутрешните отсечки на последния ден от ралито, когато се отвори предния капак на колата на Мико и той загуби ценни секунди, след като капакът се захлупи върху предното му стъкло.

„Всичко трябваше да се реши във Великобритания, където в неделя сутринта се отвори предния капак на колата ми и това се оказа краят на битката – разказва Хирвонен. – Много добре си спомням дългите прави в гората, където чаках капака да се отвори, защото видях, че е въпрос на време и най-накрая това стана.

„Не успях да спечеля нито една титла, но не се чувствам зле заради това. Горд съм с факта, че имах възможност да се боря за световните рали титли, повече от веднъж. Може би, ако не беше победил Льоб, щях да спечеля или пък щях да загубя от някой друг.

„През 2009 спечелих рали „Финландия” – много специален момент за мен – бяха дошли да ме гледат мои приятели, семейството ми, център на ралито беше родният ми град. Нищо не може да се сравни с това.”

Рали Монте Карло 2010

Хирвонен кара Ford Fiesta S2000 в първото състезание на автомобила и беше начело от старта до финала като победи Юхо Ханинен с почти две минути в ралито, което протече изцяло на сняг и лед.

„Целият уикенд беше фантастичен – припомни си финландецът. – Отвратителни условия по отсечките. Имаше много сняг, на спусканията всичко беше наред, но на изкачванията на няколко пъти затъвахме. Нашите механици работеха всяка нощ до 2 часа след полунощ, тъй като колата беше съвсем нова, но се получи страхотна победа.”

Рали Великобритания 2007

Това беше третата победа на Мико за сезона. Състезанието в Уелс премина при много тежки атмосферни условия, но той взе победата с 15 секунди аванс.

„Наистина беше много трудно, дяволски трудно, с много мъгла по етапите. Често валеше, имаше много кал, а аз трябваше да се боря за победата с Грьонхолм и Льоб. Много се гордея с тази победа, тъй като на моменти нищо не се виждаше пред колата, а черните пътища в горите бяха много хлъзгави”, обяснява Хирвонен.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията