Кой ще спре Ожие?

Последен сезон във WRC с настоящите технически правила

Sportinglife
Sportinglife 10:00 ч., 22 Яну 2016
0
1969
VolkswagenMotorsport and WRC

Световният рали шампионат стартира с класиката „Монте Карло” днес и основният въпрос за годината ще е същият като миналия сезон по същото време: Кой и дали ще успее да спре Себастиен Ожие и Volkswagen, които доминираха в последните три години.

Оттеглянето на Себастиен Льоб донесе очаквания, че шампионатът ще стане по-оспорван, но Ожие бързо зае доминиращата позиция на титулования си сънародник. Volkswagen просто продължи серията на Льоб – 34 победи в последните 39 старта в световния рали шампионат.

Естествено, Ожие е фаворит №1 за четвърта поредна световна титла, но все още не е ясно дали Polo WRC ще запази превъзходството си спрямо останалите автомобили в последния сезон, в който ще действат настоящите технически правила.

Шефът на VW Motorsport Йос Капито напуска и е въпрос на време да оглави тима на McLaren във Формула 1, което означава, че неговият наследник трябва да стане ясен съвсем скоро.

Най-вероятно основната конкуренция на Ожие отново ще дойде от неговите съотборници. Финландецът Яри-Мати Латвала заяви, че иска да вземе аванс още от началото на сезона, но ще му е много трудно да победи Ожие точно в „Монте Карло”, където Себ спечели в последните две години. Латвала е изключително бърз, в някои ралита е по-бърз от Ожие, но все още допуска твърде много грешки и се поддава на напрежението в битката за победи в световния шампионат. Все пак, във втората половина на 2015 година Латвала показа, че може да бъде постоянен и бърз – точно от това има нужда финландецът, за да се бори успешно с Ожие.

Третият пилот на VW Андреас Микелсен също набира скорост – през миналия сезон той не успя да се качи на подиума само в четири ралита, а в Испания спечели и първата си победа в световния шампионат като се възползва от катастрофата на Ожие в последната отсечка. Все още обаче норвежецът отстъпва на Ожие и Латвала по отношение на скоростта и ще трябва да е по-бърз.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията