Магнусен ли е стръвта на Renault?

Дали наистина тимът ще избере Кевин пред Пастор Малдонадо?

Sportinglife
Sportinglife 14:30 ч., 29 Яну 2016
0
126

В последните седмици информациите, че Кевин Магнусен ще смени Пастор Малдонадо в новия тим на Renault стават все повече.

И звучат повече от логично – 24-годишният датчанин кара във Формула 1 само през 2014, но се качи веднъж на подиума и записа 12 състезания в зоната на точките.

Рон Денис положи сериозни усилия, за да му помогне да се върне като титуляр в световния шампионат, но с оглед на трудностите при подновяването на сътрудничеството между McLaren и Honda, беше трудно да очакваме, че в тима ще предпочетат Кевин пред Дженсън Бътън.

Трудностите със спонсора на Малдонадо – PDVSA са известни отдавна, а според източници от тима, венецуелците на практика са загубили възможност да се върнат в преговорите за титулярното място в Renault през 2016 година.

Дали обаче наистина в Renault се интересуват от Кевин или само го използват за натиск върху Малдонадо?

Бащата на Кевин – Ян Магнусен, както и неговият мениджър, упорито отказват да коментират възможността Магнусен-младши да се върне във Формула 1 през новия сезон.

Това доведе до поредица спекулации в медиите в Дания, въпреки че Кевин вече прекара два дни в Енстоун, където е базата на Renault след закупуването на Lotus, за да преговаря с новите шефове на тима.

Огромната част от въпросите ще получат своя отговор на 3 февруари, когато в Париж Renault официално ще представи завръщането си във Формула 1 – ще видим пилотите на тима, новия шеф на отбора, ще научим повече за програмата на автомобилния гигант и т.н.

Голяма част от анализаторите смятат, че Магнусен ще бъде част от тима на Renault, заедно с дебютанта Джолиън Палмър, а новият шеф на отбора ще е Фредерик Васьор, който идва от сериите GP2.

В същото време в Дания смятат, че преговорите между Renault и PDVSA, спонсорът на Малдонадо, продължават с пълна сила зад кулисите и при успешен край, т.е ако венецуелците си платят, Магнусен отново може да остане извън схемата.

„Може би от тима използват Кевин като примамка, за да накарат Малдонадо да си плати”, заяви бившият пилот Джейсън Уот пред вестник Ekstra Bladet.

Датската телевизия TV2 обяви, че мениджърът на Магнусен Дорте Рийс Мадсен не иска да коментира най-близкото бъдеще на клиентът му, а досега нито една медия в родината на Кевин не е успяла да се свърже с баща му Ян.

В крайна сметка, евентуалната смяна на Малдонадо с Магнусен ще е стъпка в правилната посока, тъй като за нито един заводски отбор не говори добре, ако той наеме пилот, който зависи изцяло от парите на спонсора си.

Магнусен също ще внесе пари в бюджета на Renault, но сумата не е толкова важна – предполага се, че става въпрос за около 7 милиона долара, идващи от датска компания за дрехи, най-известната марка на която е Jack&Jones.

Палмър също осигурява някакви пари, но още не се знае какви.

„Без съмнение, ако Магнусен премине в Renault, той ще е по-бърз от Палмър – прогнозира друг бивш датски пилот Джон Нилсен. – За Кевин е важно да се върне във Формула 1, защото той разполага само с още 3-4 сезона, за да се наложи.

Ясно е, че Renault няма да спечели нищо през 2016, но тимът ще е силен през 2017, така че това ще е стъпка в правилната посока.”

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията