Формула 1 тръгва в нова посока

Промените идват като отговор на критиките срещу новите правила в последните няколко години

Sportinglife
Sportinglife 11:10 ч., 16 Май 2015
0
917
Getty Images

Техническите правила за двигателите няма да се променят – моторите остават 1,6-литрови, с турбо и ще работят с две хибридни системи.

Това е добра новина за всеки от автомобилните производители, който обмисля да влезе във Формула 1 – основно Volkswagen, естествено.

След срещата обаче се оказа, че най-голям интерес предизвика завръщането на дозареждането в боксовете – за последно това беше разрешено във Формула 1 през 2009, но после беше забранено по съображения за безопасност.

„Обсъждахме много теми – обясни шефът на Mercedes Тото Волф. – Дозареждането беше забранено заради разходите, заради безопасността, а и защото заради него престоят в боксовете на колите продължаваше много дълго. Но сега искаме да го пробваме отново и да видим дали екипите ще могат да се вместят във времето, което сега е необходимо за смяна на гуми – между 2 и 3 секунди.”

От ФИА обясниха, че правилото за „максималното количество гориво” ще се запази – т.е остава 100 килограма.

Остава и ограничението за използването на максимум 100 килограма гориво на част от моторите.

Промените идват като отговор на критиките срещу новите правила, наложени във Формула 1 в последните няколко години и сега се търси решение, което ще направи спорта по-атрактивен.

Много пилоти се оплакват, че сегашните коли във Формула 1 са твърде бавни – на някои писти те са с до 10 секунди по-бавни на обиколка от болидите от сезон 2004 например.

От ФИА допълниха, че за сезон 2017 предстоят промени, които трябва да направят колите с 5-6 секунди по-бързи на обиколка, а това ще стане чрез „еволюция на правилата за аеродинамиката, по-широки гуми и намаляване на теглото на болидите”.

„Разбрахме се, че колите трябва да станат по-широки, гумите също ще са по-широки, а предните и задните крила ще станат по-големи. Искаме да забраним системите, които помагат на пилотите при стартовете, така че потеглянето да става по-естествено и по-трудно.

„Засега работим по еволюция на настоящите автомобили, които са конструирани от тимовете. Но има интерес към по-атрактивна аеродинамика за болидите. Имаме шест месеца, за да решим какъв да бъде този зрелищен дизайн на аеродинамиката.”

Още от догодина влиза в сила първият елемент за повече шоу – свободният избор на гуми от отборите, а другите промени започват от 2017 година. 

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията