Red Bull и Mercedes спорят за бъдещето

След първото състезание за сезона в Австралия от Red Bull поискаха промени в правилата

Sportinglife
Sportinglife 08:00 ч., 25 Март 2015
0
295
Getty Images

Шефовете на най-успешните тимове във Формула 1 в последните пет години – Red Bull и Mercedes отново влязоха в спор за това как трябва да се промени световният шампионат, за да се спре загубата на интерес у феновете, както и сривът при телевизионната аудитория.

След първото състезание за сезона в Австралия от Red Bull поискаха промени в правилата и дори заплашиха, че компанията може да напусне Формула 1, ако не бъдат приети промени, които да орежат част от превъзходството на Mercedes.

Хелмут Марко

„Кога в Mercedes ще се усъмнят в стойността на победите, които печелят? Когато не остане никой, който да иска да гледа Формула 1"

„Според нашето изследване през 2014 тв аудиторията на Формула 1 е намаляла с 26 процента – обясни моторспорт директорът на Red Bull доктор Хелмут Марко. - Ако този процес продължи и правилата останат същите, то ние ще трябва да си зададем въпроса: каква е спортната и търговска стойност на Формула 1?”

Марко отново обясни, че искането за промени в правилата не е свързано само с проблемите на Red Bull, заради които тимът изостава от лидерите в началото на втори пореден сезон.

„В момента изглежда така, че болидите от Формула 1 са много лесни за каране и едва ли не всеки може да се справи с тях – обясни Марко, който е бивш пилот. – Това е аргумент, който не е само наш. В момента всеки един новак може веднага да влезе в челото, тъй като новите коли са лесни за каране, когато вървят на ръба, а още се отнася до мощността им, то тя е съизмерима с тази на колите от сериите GP2.”

Точно Марко обаче е човекът, който имаше решаваща роля Toro Rosso да наеме 17-годишния Макс Верстапен, който идва от Формула 3 и заради който Формула 1 отнесе тежки критики, че колите в световния шампионат вече не са предизвикателство за пилотите.

От Red Bull предложиха стандартизирани турбини за всички тимове и KERS системи, с които мощността на моторите ще достигне 1000 конски сили.

Но бившите световни шампиони трябва да си осигурят подкрепата на другите отбори, за да искат такива сериозни промени в правилата.

„Дали имаме нужда от нови болиди във Формула 1 – запита Пат Саймъндс от Williams. – Първо имаме нужда от правила, които няма да се променят известно време и които ще гарантират, че тимовете в шампионата ще оцелеят. Не съм сигурен, че ако моторите станат по 1000 конски сили, това ще помогне много на Формула 1.”

Мнението на световните шампиони от Mercedes е сходно на това на Саймъндс.

„Моето лично мнение е, че спортът няма нужда от драстични промени – обясни шефът на Mercedes Тото Волф. – Но определено имаме нужда от дискусия, в която да изясним какво ни трябва, за да стане Формула 1 още по-интересна за зрителите.”

Марко призна, че разбира „упорството” на Mercedes да не иска промени в статуквото, което облагодетелства тима, но също така хвърли вината и върху ФИА.

„Кога в Mercedes ще се усъмнят в стойността на победите, които печелят? Когато не остане никой, който да иска да гледа Формула 1 – заяде се доктор Марко. – Имаме нужда от качествен лидер в световния шампионат, който да може да налага решенията си. По такъв начин се управляваше ФИА по времето на Макс Мозли. Сега не е така.”

Дали това е началото на битката на Red Bull срещу боса на Формула 1 Бърни Екълстоун и дали тази атака ще достигне до президента на ФИА Жан Тод е още рано да се каже. Но Марко няма да остави нещата така, а това, че си позволи да спекулира с желанието на Дитрих Матешиц да остане във Формула 1 показва, че играта на бившия пилот е много сериозна и той е готов на всичко, за да дръпне Red Bull напред в класирането.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията