„Странната” катастрофа на Фернандо Алонсо

Проблемите за McLaren продължават

Sportinglife
Sportinglife 18:55 ч., 22 Фер 2015
0
1160
Pbs.twimg.com

Фернандо Алонсо направи тежка катастрофа в последния ден от първата тестова сесия на пистата „Каталуня” край Барселона.

Двукратният световен шампион излетя от трасето между завои 3 и 4 се заби в предпазната стена, като при удара пострада тежко дясната част на новия болид на McLaren-Honda MP4-30.

Веднага след инцидента Алонсо беше откаран в медицинския пункт на пистата за първи преглед и оттам съобщиха, че испанецът е бил в съзнание и е разговарял с лекарите. След това обаче пилотът беше транспортиран с хеликоптер до болница в Барселона за допълнителни прегледи.

Мениджърът на Фернандо Луис Гарсия Абад заяви по-късно, че Алонсо е бил в „нормално състояние” преди катастрофата и ще остане в болницата между 24 и 28 часа, за да следят лекарите състоянието му.

От McLaren описаха удара на Алонсо като „странен” – испанецът излетя от пистата след излизането от завой №3 и преди спирането за завой №4. От тима заявиха, че не знаят каква е причината за катастрофата.

След удара на Алонсо Дженсън Бътън трябваше да кара в следобедната сесия, но от McLaren заявиха, че приключват програмата си за първите тестове в Барселона.

Ден преди катастрофата на Фернандо състезателният директор на McLaren Ерик Булие заяви, че тимът не е изпълнил половината от заложената до момента програма за първия тест на „Херес” и началото на изпитанията в каталунската столица.

В първите четири дни новият мотор на Honda създаде сериозно количество дребни проблеми на инженерите и Алонсо и Бътън не успяха да покарат много.

В Барселона пък се оказа, че мотор-генератора MGU-K в новата кола МР4-30 има конструктивен дефект с охлаждането и Бътън още в първия ден спря предсрочно. От Honda обясниха, че се налага редизайн на проблематичния детайл, като в четвъртък информацията беше, че проблемът ще бъде решен в събота.

Така в първия ден в Барселона Бътън завъртя едва 21 обиколка, на другия ден Алонсо кара с нов мотор и с риск да получи същата повреда, но стигна до 59 тура и тогава Булие обобщи за изоставането с „50% от програмата” и допълни, че тимът просто не навърта достатъчно тестови обиколки преди началото на сезона.

В събота сутринта проблемите за McLaren продължиха – новата версия на мотор-генератора MGU-K се повреди още по време на сутрешната сесия и Бътън записа едва 24 обиколки, общо 109 за тима в първите три дни в Каталуня. Така McLaren загуби още един ден от подготовката си за новия сезон.

Днес пък Алонсо катастрофира, а преди това беше изминал само 19 обиколки с пето време до момента.

При липсата на официална информация от страна на McLaren за причината за катастрофата на Алонсо, сред репортерите на пистата „Каталуня” най-популярна и вълнуваща се оказа теорията, че Фернандо е бил ударен от ток заради повреда в ERS-системата и е загубил съзнание зад волана.

В интерес на истината, колата на Алонсо изскочи странично от пистата, след като той без проблеми се справи с излизането от много бързия завой №3 и при спирането за №4 се случи инцидентът.

Това предположение, естествено е свързано с поредицата технически проблеми с мотор-генератора MGU-K на борда на МР4-30, с които от Honda така и не успяха да се справят.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията