Какво да направи Розберг, за да спре Хамилтън?

От началото на сезона британецът се справя много по-добре

Sportinglife
Sportinglife 12:35 ч., 08 Май 2015
0
292
GETTY IMAGES

Няма как да не признаем, че от началото на сезона Люис Хамилтън се справя много по-добре от Нико Розберг. Ако Нико иска да остане в битката за световната титла, то от този уикенд до лятната пауза той трябва да намери начин да обърне битката в своя полза. Това му се отдаваше през миналата година.

Вчера в Барселона Нико призна, че е готов да изземе инициативата от Люис и допълни, че темпото му в Бахрейн му е дало надежди, че може да се бори с шампиона. Освен това, Розберг призна, че е допуснал твърде много грешки в първите стартове за 2015 година.

„В Бахрейн състезанието за мен беше добро – обясни Нико. – Беше много забавно да мога да атакувам и да изпреварвам колите на Ferrari, това определено ми помогна преди старта в Барселона.

„Трябва да печеля максимума от всеки един уикенд. До този момент обаче това не се получава. Но знам, че мога да го направя.”

И една от причините за по-слабото представяне на Нико от началото на сезона е карането му в квалификациите. Двамата пилоти на Mercedes обикновено правят по две бързи обиколки в третата част на квалификациите, като вторият тур трябва да е решаващ за класирането.

Но от началото на 2015, както и през по-голямата част на миналия сезон, първата бърза обиколка в Q3 се оказва решаваща за стартовите позиции на Розберг и Люис Хамилтън.

Само два пъти през миналия сезон – на „Силвърстоун” и в Русия, по-бавният пилот след първата обиколка в Q3 е успявал да изпревари другия пилот на Mercedes.

През миналата година Хамилтън отстъпваше на Розберг в квалификациите – слаба първа обиколка в Q3 го поставяше под сериозно напрежение за втория му опит. А Нико записваше силна първа обиколка като втората му обикновено беше много близка до времето от първия тур.

Този сезон Люис е много по-бърз и по-спокоен в квалификациите и Розберг се оказа в ролята на догонващ.

Къде печели Хамилтън?

Източници от Mercedes твърдят, че няма ясна причина Розберг да изостава от Хамилтън в квалификациите, лесно може да се изброят поне три и не е трудно да се видят.

Първо, състезателните инженери вече не могат да дават съвети на пилотите за карането и да им казват какво да правят. Това беше забранено в края на 2014 и се отрази много повече на Розберг, отколкото на Хамилтън.

Второ, задните гуми на Pirelli за тази година са по-издръжливи – те имат по-дълъг живот в дълга серия от обиколки, но с тях Хамилтън усеща по-добре задницата на колата.


Най-голямата промяна е в спирачките – този сезон Люис кара само със спирачки на Carbone Industrie – с тях той спира по-точно и това се отразява добре на увереността му.

От началото на сезона Люис няма нито една грешка в квалификациите, а Нико трябва да подобри представянето си, за да се бори с него.

Какво трябва да направи Розберг?

В четири квалификации досега Люис има четири първи места, а Нико – две втори и две трети. Квалификацията винаги е била една от най-силните страни на Розберг и той трябва да се опре на това, за да се върне в битката за титлата.

Нико е наясно, че пилотирането на Хамилтън се влияе от настроението му и когато той е смутен или ядосан, допуска грешки. Розбрег трябва да намери начин да извади Люис от това състояние – той е концентриран, спокоен и притиска съперника си.

Надеждността остава важен фактор – проблемите със спирачките на двамата пилоти на Mercedes и повредата в двигателя Mercedes в единия от болидите на Force India в Бахрейн напомниха, че надеждността на техниката ще е много важна. Защото досега и двамата пилоти се разминават без сериозни технически трудности, а те общо-взето са неизбежни в един момент от сезона.

Нико не трябва да допуска да губи точки спрямо пилотите на Ferrari. За да стопи аванс на Люис от 27 точки Нико трябва да започне да печели нещо повече от трети и четвърти места.

Така че той трябва винаги да е пред Райконен и Фетел, иначе разликата с Люис много бързо ще стане непреодолимо голяма.

И най-важното, още е твърде рано за паника. Минали са едва 4 състезания, има още 15, в които може да се случи всичко. Освен това, предстоят пистите, на които през 2014 Нико взе повече квалификации, победи и точки, така че лятото ще бъде интересно.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията