Фернандо Алонсо и Ferrari

Топ 10 на испанеца в Скудерията

Sportinglife
Sportinglife 18:00 ч., 08 Дек 2014
0
788
Getty Images

След пет години краят на ерата „Фернандо Алонсо във Ferrari” е факт.

Съюзът не се получи както точно се очакваше – испанецът не успя да спечели третата си световна титла, а Кими Райконен остава последният световен шампион на Скудерията с титлата си от 2007 година.

Алонсо не успя да спре победния ход на Себастиан Фетел между 2010 и 2013, а през 2014 остана далеч от челото, където властваха пилотите на Mercedes, но за тези пет години успя да се наложи като най-добрия пилот във Формула 1 – най-бързият, най-постоянният и със сигурност, най-борбеният.

Нека се разходим в най-новата история на Формула 1, за да изберем десетте най-силни състезания на Алонсо за Ferrari.

Гран при на Бахрейн, 2010, победа

Алонсо изравни постижението на Райконен в началото на кариерата си в Маранело и спечели първото си състезание за Черните кончета. В началото на надпреварата в Бахрейн Фернандо беше най-силният преследвач на лидера Себастиан Фетел, а след първите спирания в бокса вече беше готов и да го атакува.

Испанецът сви аванса на Себ до малко над 1 секунда, когато двигателят на Фетел се предаде и това ни лиши от възможността да гледаме битката между тях за първото място.

Алонсо излезе начело и до финала взе аванс от почти 15 секунди пред съотборника си Фелипе Маса. Това беше първата победа на Фернандо от Япония 2008 и с нея той затвърди статута си на фаворит за титлата в сезон 2010 във Формула 1. 

Гран при на Италия, 2010, победа

След заповедите от бокса в Германия, които наложиха на Маса да пусне Алонсо напред, публиката и медиите гледаха на испанеца като на новия злодей във Формула 1. Фернандо обаче спечели сърцата на зрителите, и естествено на тифозите, с бляскава победа на „Монца”.

Испанецът спечели квалификацията, но на старта беше изпреварен от Дженсън Бътън, а лидерът в шампионата Люис Хамилтън отпадна още в първата обиколка. Алонсо търпеливо изчака зад Бътън последните спирания в бокса и при своето спиране при механиците успя да излезе пред Дженсън – стратегията на Ferrari проработи отлично. Това беше първата победа на Ferrari на „Монца” от 2006, когато спечели Михаел Шумахер, а битката за титлата тепърва предстоеше.

Гран при на Сингапур, 2010, победа

След победата в „Монца” силната серия на Фернандо продължи и в Сингапур, където той изненада всички с първото си място в квалификацията.

Алонсо поведе колоната в първия завой и до финала не остави надежда за атака на преследвача си Фетел, който така и не успя да го изпревари, въпреки че разполагаше с по-бързата кола. На финала Фернандо взе победата с аванс от едва 0,3 секунди пред Фетел. Това, засега е и единствената на победа на Алонсо, спечелена от полпозишън и с най-бърза обиколка.

Гран при на Корея, 2010, победа

Алонсо излезе начело в класирането с третата си победа в четири състезания. Заради силната дъждовна буря колоната прекара 17 обиколки зад колата за сигурност, а при рестартирането лидера Марк Уебър се завъртя и излетя от трасето, след което се удари в една от предпазните стени.

Алонсо се движеше втори и се бореше с Фетел и Хамилтън за лидерството, но загуби време в бокса заради проблем с гайката на едно от колелата му. Но скоро, след като се върна на пистата испанецът успя да догони и да изпревари Хамилтън и се впусна да преследва Фетел. Подобно на Бахрейн в началото на сезона моторът на Себ отново не издържа, а пътят към победата за испанеца беше открит.

Гран при на Малайзия, 2012, победа

„Тази победа е най-красивата, най-красивата, най-красивата”. Това каза състезателният инженер на Алонсо Андреа Стела след финала на „Сепанг”, където испанецът взе първата си победа за сезона. Годината тръгна трудно за Ferrari – проблеми в тестовете и едва пето място за Алонсо в Австралия.

В квалификацията Фернандо остана едва осми и шансовете му за успех в Малайзия не бяха особено големи, особено на сухата писта. Но последва силен дъжд и буря, а на мокрото Алонсо се представи много силно. Той прескочи двамата пилоти на McLaren при спиранията в бокса, след това задмина и Серхио Перес и започна да трупа аванс начело на колоната. Когато дъждът спря и пистата изсъхна Перес успя да догони Алонсо, но допусна грешка в една от атаките си и изостана, а Фернандо си осигури победата.

Гран при на Европа, 2012, победа

На подиума след финала във Валенсия Алонсо не успя да сдържи сълзите си, тъй като това се оказа най-доброто му състезание не само като пилот на Ferrari, но и в цялата му кариера.

Той тръгна едва 11-и на старта и реално погледнато, нямаше кой знае какви шансове за място на подиума. Но точно в такива трудни моменти талантът на Алонсо успява да се изяви – в края на първата обиколка на тясното улично трасе испанецът беше успял да си пробие път до осмото място.

Последва успешна атака срещу Нико Хюлкенберг, след това две много бързи обиколки, които му позволиха да догони Пастор Малдонадо и да го изпревари в DRS зоната, а следващата му жертва беше Михаел Шумахер – на излизането от завой №3 и преди спирането за завой №4.

Пред колоната излезе кола на сигурността и Алонсо прескочи Хамилтън при спиранията в боксовете, за да излезе трети. При рестартирането Фернандо атакува смело Ромен Грожан от външната страна на първия завой и това му донесе второто място. След това дойде повредата в мотора на Фетел, която осигури лидерството на испанеца, който вече не погледна назад.

Невероятно състезание на Алонсо на трасе, където до този ден изпреварванията бяха рядка гледка, за огромна радост на испанците по трибуните. Първа победа за Алонсо у дома от 2006 година насам.

Гран при на Испания, 2013, победа

Това е последната победа на Алонсо за Ferrari и една от най-хубавите в кариерата му. Агресивният му старт отново се оказа ключа към успеха – испанецът потегли пети, изпревари Райконен в първия завой и след това задмина и Хамилтън, след като го атакува от външната страна на завой №3.

При първите спирания в бокса Фернандо прескочи Фетел, а в 13 обиколка изпревари Нико Розберг и поведе в състезанието. В този момент испанецът започна да дърпа напред и заложи на амбициозна стратегия с четири спирания в бокса. Скоро единственият му съперник се оказа Райконен. След последните спирания в бокса Фернандо се озова зад Кими, но успя бързо да го изпревари, тъй като гумите на финландеца вече не го държаха толкова добре.

Това беше първата победа на Алонсо в Барселона от седем години насам и с нея той се отличи като №1 в преследвачите на Фетел до края на сезона.

Гран при на Белгия, 2013, второ място

Това състезание е идеална илюстрация за усилията на Алонсо във втората половина на сезона – точно когато Фетел записа девет поредни победи. Фернандо стартира с агресивна атака срещу Марк Уебър и го задмина на влизането в „Червената вода”, което го изведе на пето място, а малко преди това испанецът потегли от девето място на старта.

След това в две последователни обиколки Алонсо догони и изпревари Дженсън Бътън и Нико Розберг. В 14 обиколка Люис Хамилтън допусна грешка в спринта към „Червената вода”, Алонсо се възползва от нея и излезе втори. След това успя да се откъсне пред Люис, въпреки че британецът опита атака в DRS зоната. Фетел обаче вече беше недостижим начело на колоната, а развитието на болида на Ferrari не тръгна в правилната посока след победата в Испания, но Фернандо отново беше №1 сред преследвачите на шампиона.

Гран при на Великобритания, 2014, шесто място

Това се оказа най-доброто пилотиране на Алонсо за сезона зад волана на неуспешния Ferrari F14T. Върховата точка в тази надпревара се оказа невероятният двубой, който испанецът проведе със Себастиан Фетел – двамата се бореха гума до гума в продължение на няколко обиколки, като нито един от тях не пожела да отстъпи на съперника си. Алонсо атакува смело от външната страна на „Копс”, което накара Фетел да започне да се оплаква по радиото. В крайна сметка Фетел получи своето заради правилото за спазване на очертанията на трасето, но Алонсо доказа, че кара болида на Ferrari на ръба на възможностите му.

Гран при на Унгария, 2014, второ място

Ако това състезание беше с две обиколки по-кратко, на финала Алонсо щеше да е спечелил най-великата победа в кариерата си. Прогнозата за времето преди старта беше крайно неубедителна и още в първите обиколки заваля проливен дъжд. Това позволи на Фернандо да влезе в челото, а когато пистата изсъхна той спря в бокса в 38 обиколка от общо 70, за да получи меки сликове, а стратегията му включваше още едно спиране за гуми.

Но когато стана ясно, че Алонсо може да се бори за победата, той реши да остане на пистата. Колата на Ferrari този сезон отстъпваше на болидите на Mercedes и Red Bull, но Хамилтън беше със средно твърдите гуми, които сложи в 39 обиколка и нямаше как да изпревари Фернандо. В крайна сметка стратегията на Дениъл Рикардо с три спирания в бокса и страхотните изпреварвания на австралиеца му позволиха в самия край да изпревари Хамилтън и Алонсо, а за ис

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията