22-часово бачкане, разводи и стрес - да си механик във Формула 1

Отстрани изглежда като чудесна работа, но - помислете пак

Sportinglife
Sportinglife 13:00 ч., 27 Сеп 2016
0
3549
GETTY IMAGES

Животът във Формула 1 изглежда като филм - тоест, като на герой в някоя холивудска продукция.

Бързи коли, хубави жени, дом в Монте Карло или на някой остров... Тези неща също са верни, разбира се. Частните самолети - не ги забравяйте. Всеки от по-сериозните пилоти в елита на формулата може да си позоли такъв.

Но има и друга страна. Животът като част от лудницата Формула 1 не е лесен, а още по-малко - песен.

Говорим за другата страна на монетата. За хората, чиито лица не са познати, а и обикновено изобщо не се виждат заради маските върху тях, шапките и наведените им стойки над болидите. Механиците във Формула 1 изобщо не живеят в холивудска продукция.

Това е съвсем друга кариера. По-вероятно е да намерите домовете им в Мансфийлд, Англия, отколкото в княжество Монако.

Работата е опасна, нека започнем с това. Минават през краката ти, удрят те токови вълни, и то не в най-приятните места на тялото за това (ако има такива изобщо), а всичко това минава за "част от работата ти".

А и - нека си го кажем директно - влизаш в една доста обсебваща връзка, която отнема и изстисква голяма част от времето и силите ти. Направо те поглъща.

И въпреки това може да е невероятно задоволяваща, може да ти носи най-голямото удовлетворение на света.

С 21 състезания в календара, като не броим тестовете, членовете на един отбор от Формула 1 не са си у дома на практика в половината дни от годината. Дори и малко повече от това.

Не е изненада, че в такива обстоятелства поддържането на нормална връзка или брак се оказва трудна задача.

Повечето от механиците са около 30-те, като след напускането на Формула 1, посягат към работа, която предлага по-добър баланс с живота извън офиса. Но тези, които се задържат по-дълго, често се сблъскват с развод и раздяла с постоянния партньор.

Кени Хандкамър (горе) изкара 25 години в тази лудост. Той бе на първа линия, когато болидът на Йос Верстапен се превърна в огнено кълбо през 1994-а, а по времето на титлите на Себастиан Фетел бе главен механик на Ред Бул.

Знае всичко за тази работа, минал е през всички нива.

"Партньорката ти в живота трябва да е много, много търпелива и страшно да ти вярва и да те разбира - разказва Кени пред BBC. - Ако е с теб отпреди времето във Формула 1, е много трудно за нея да свикне. Мнозина имат проблеми в личния живот заради графика и календара. Трябва да си страшно отдаден, страшно концентриран. Не може да вършиш работата отгоре-отгоре. Животът на хора е в ръцете ти, даваш сто процента и нищо по-малко.

Ставаш сутрин у дома и не си в настроение заради състезанието, а това също не помага на връзката ти. Прибираш се скапан след дълго отсъствие..."

А какво виждаш, докато си на път по света с отбора? За какво ти остава време?

"Отиваш в Австралия, но разбираш за това само от новините. Никакъв шанс да отидеш да разглеждаш града, местността или забележителности. Пилотите пристигат с частни хеликоптери или самолети, участват в прояви, шоута и обиколки. При механиците е друго.

В първия ден на новото място може и да ти остане малко време, но ти току-що си пристигнал, почиваш и се настройваш за здраво бачкане. После всичко, което виждаш е пистата-хотела-пистата. Все едно да си си на "Силвърстоун" за всяко състезание - нищо друго не виждаме, така че няма значение в коя точка на света сме."

Източник: BBC

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията