Red Bull иска мотори Mercedes през главата на Волф

Хорнър се похвали, че Бърни Екълстоун ще решава проблемите им

Sportinglife
Sportinglife 09:25 ч., 07 Окт 2015
0
1086
Getty Images

Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър се е нагърбил с една от най-трудните акции в историята на бившите световни шампиони във Формула 1 и се опитва да рестартира преговорите с Mercedes за доставка на двигатели.

Red Bull постигна съгласие с Renault за предсрочна раздяла в края на този сезон, след което получи отказ за доставка на двигатели от Mercedes и сега преговаря с Ferrari.

Въпреки ангажимента на Серджо Маркионе към преговорите, те не вървят добре, тъй като италианците предлагат на Red Bull догодина да им доставят мотори версия сезон 2015.

Това доведе до нови оплаквания и заплахи от страна на Red Bull, че Дитрих Матешиц ще изтегли и двата си отбора от Формула 1.

Шефът на Mercedes Тото Волф вече обяви, че отказът на компанията е бил формулиран на заседание на борда на директорите и допълни, че големите шефове са приели тезата му, че е твърде рисковано да се дават най-добрите двигатели във Формула 1 на един от най-опасните съперници на настоящите световни шампиони.

А и с оглед на отношенията на Red Bull с Renault, никой от доставчиците на двигатели в световния шампионат не изгаря от желание да работи с бившите шампиони, които се показаха като неблагодарни и вечно оплакващите се партньори.

Сега Хорнър разкри, че е подел инициативата за рестарт на преговорите с Mercedes като обясни, че този път „пречката” Тото Волф ще бъде заобиколен или направо прескочен.

„В момента преговаряме с две компании, които доставят двигатели във Формула 1 – обясни Хорнър пред австрийската тв Servus, която е собственост на Red Bull. – Решението дали Mercedes ще ни доставя мотори не се взима от Тото Волф, а на по-високо ниво.

Зад кулисите вървят много преговори и дори промоутърът на Формула 1 Бърни Екълстоун е притеснен от това, което се случва с нас.”

Хорнър призна, че ситуацията, в която се озова Red Bull благодарение неговите и на доктор Хелмут Марко усилия вече е много сериозна.

„Темата е много важна за нас и ние се надяваме, че в следващите няколко седмици ще е ясно кой ще е нашият доставчик на двигатели – допълни Хорнър, който е много близък с Бърни. – Положението е критично, вече е късно, много късно.

„Вече сме началото на октомври и дизайнерският тим в Милтън Кийнс иска да знае какво да прави с новата ни кола за 2016 RB12. Кога трябваше да им кажем за това с какви мотори ще караме догодина? Преди две седмици.

„Не става въпрос само за двигателя и разположението му в колата. Заедно с него върви система за охлаждане, хибридни системи, които трябва да бъдат „наместени” на борда на новия болид, да бъдат оформени въздушните кутии и цялостната аеродинамика.

Същото важи и за скоростната кутия, която пък е много важна за това как ще изглежда задната част на новата колата. Това са все важни въпроси, които все още нямат отговор.

„В крайна сметка решението ще е на Дитрих Матешиц.

Аз трябва да направя всичко възможно да имаме двигатели за догодина и когато това стане, трябва веднага да започнем работа по новата кола.

Дотогава можем само да чакаме.”

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията