Бърни бута Red Bull към Ferrari

Босът на Формула 1 се включи в преговорите за двигатели

Sportinglife
Sportinglife 12:55 ч., 11 Сеп 2015
0
1219
GETTY IMAGES

Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун се е ангажирал лично с намирането на доставчик на двигатели на Red Bull за следващия сезон. Бившите световни шампиони са готови на всичко, за да се измъкнат година по-рано от договора си с Renault, вече получиха отказ от Mercedes и единствената им надежда остава Ferrari.

От италианска страна идват окуражителни знаци, като големият бос на FIAT и Ferrari Серджо Маркионе дори пристигна на „Монца”, за да преговаря с Red Bull, но след принципното съгласие, ще трябва да бъдат уточнение страшно много детайли, които са по-важни за представянето на тима догодина.

Според информация от Renault шефът на компанията Карлос Гон е приел условията на Red Bull за предсрочна раздяла, то тимът ще плати солена цена за това – очаква се, че заедно с Renault в края на тази година ще си тръгнат и два от основните спонсори на бившите шампиони – Infiniti и Total, които дават общо 88 милиона евро на година.

Големият удар е напускането на Infiniti – това е луксозната марка на Nissan, която пък е собственост на Renault и едва ли някой може да противоречи на Гон, когато реши да прекрати всякакви връзки с Red Bull. Освен това, в Renault могат да използват опита на Red Bull и ако се завърнат догодина във Формула 1 да ребрандират моторите си на Infiniti и на практика ще участват в световния шампионат с две марки.

„Сигурен съм, че ще намерим решение – обясни Екълстоун по повод разговорите на Red Bull с Ferrari. – Въпросът е дали изобщо трябваше да се стига дотук.”

Според бразилския вестник Globo, Бърни вече е стартирал преговорите с Маркионе, тъй като не е никак доволен, че ако не се намери доставчик на мотори, Формула може за една нощ да загуби два отбора – Red Bull и Toro Rosso.

Въпреки че до началото на новия сезон има доста време, в Red Bull са притеснени, че евентуалната сделка закъснява, тъй като ако се постигне споразумение с Ferrari, то дизайнерите трябва да предвидят мотора на италианците при създаването на колата на тима за 2016 година.

Съветникът на Red Bull доктор Хелмут Марко се опита да потуши напрежението като обясни, че тимът разполага с огромни ресурси и може да си позволи да чака до декември, за да си осигури сериозен доставчик на мотори.

Никой от техническия департамент не му възрази, но техническият шеф на Sauber Джанпаоло Дал’Ара обясни, че нещо подобн, ще създаде „сериозен проблем” на тима.

„Плановете на новата кола, които се отнасят до разположението и размерите на радиаторите, отворите за входящия въздух, разпределението на теглото и определени аеродинамични решения трябва да са готови максимално рано и освен това те са пряко свързани с доставчика на мотори и двигателят, който ще дойде оттам – обясни Дал’Ара. – Да не забравяме, че трябва да се работи и върху „разполагането” на борда на хибридните системи и решаването на кошмарния проблем с охлаждането им.”

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията