Люис Хамилтън

И без повредата Розберг нямаше да успее

Хамилтън стана световен шампион за втори път в Абу Даби

Sportinglife
Sportinglife 10:55 ч., 24 Ное 2014
0
59
Getty Images

Луис Хамилтън стана световен шампион за втори път в кариерата си. Британецът спечели Гран при на Абу Даби на пистата "Яс Марина", след него останаха пилотите на Уилямс Фелипе Маса и Валтери Ботас.

Даниел Рикардо от екипа на Ред Бул остана четвърти. Дженсън Бътън от Макларън финишира пети. 

Пилотите на Форс Индия - Нико Хюлкенберг и Серхио Перес успяха да се преборят за шесто и седмо място. В последната си надпревара за Ред Бул донеслият четири световни титли при пилотите и помогнал за още толкова при конструкторите Себастиан Фетел остана осми. На последните две места, даващи точки в топ десет, се класираха пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Кими Райконен. 

Нико Розберг финишира едва 14-и заради повреда и занижена мощност.

Хамилтън взе втората си титла с 384 точки, а Нико остана с 317. 4-ото място на Рикардо му гарантира третото място в крайното класиране в първия му сезон като пилот на Red Bull.

Дори и да не беше получил повреда в ERS-системата на своя Mercedes в 24 обиколка на Гран при на Абу Даби, Розберг едва ли щеше да успее да спре атаката на Люис Хамилтън към втората му световна титла във Формула 1.

Преди състезанието шансовете на Нико не бяха особено големи – той изоставаше на 17 точки от Люис, а ако Хамилтън успееше да си осигури първо или второ място на финала, титлата щеше да е негова, без значение резултатът на Розберг.

Вчера Нико спечели квалификацията, при това по много убедителен начин с почти 0,4 секунди аванс пред Хамилтън, който допусна няколко грешки и не успя да запише нито една чиста бърза обиколка.

На старта на последното състезание от сезона обаче Хамилтън демонстрира отлично потегляне и успя да изпревари Розберг и да поведе колоната. Забавянето струва скъпо на Нико, който още в първите обиколки изостана на повече от две секунди и трябваше да бъде предупреждаван от бокса да не допуска разликата да се увеличава, ако иска да има шанс да се бори за първото място при предстоящите спирания в бокса. Розберг обаче така и не успя да доближи Хамилтън, който наложи много силно темпо, а в 24 обиколка надеждите му за титлата се изпариха.

Нико се оплака по радиото, че губи мощност, а малко по-късно се усъмни в думите на инженера му, че повредата е само в ERS-системата, като според него, доста повече неща в колата му не работят. Заради този дефект събраната енергия от спирането се прехвърляше само на задните спирачки, което доведе до претоварването им, педалът на спирачката започна на потъва, а Розберг се оплака и от странна работа на педала на газта.

Германецът започна да губи позиции и на финала остана едва 14-и, като се разплака в последните обиколки. Две обиколки преди края от бокса казаха на Нико по радиото да прибере колата, но той им отвърна, че иска да финишира – малко, след като беше затворен с една обиколка от Хамилтън.

Въпреки силното каране на Фелипе Маса и Валтери Ботас и агресивната стратегия на бразилеца, накрая той нямаше достатъчно скорост да се бори с Хамилтън, който също загуби време заради по-ниското темпо, наложено му от бокса заради проблемите на Розберг.

В началото на състезанието Нико изпусна инициативата и предимството, което имаше от вчера се изпари още в първите метри на Гран при на Абу Даби. Оттам нататък, каквото и да беше направил, то нямаше да е достатъчно за титлата, тъй като ако се беше движил с това темпо, Хамилтън щеше да е поне втори, тъй като на практика пилотите на Mercedes отново нямаха реална конкуренция.

Чест му прави на Нико, че се качи в стаята, в която влизат пилотите преди да излязат на подиума, за да поздрави Хамилтън, а след това обясни пред медиите, че Люис е бил по-добрият и напълно заслужено е станал световен шампион.

Техническият шеф на тима Пади Лоу се извини на Нико по радиото на финала и му обеща нова възможност да се бори за титлата през следващия сезон.

Големият шеф на Mercedes доктор Дитер Цетче заяви след финала, че в тима изобщо не са обмисляли заповеди от бокса и планът е бил двамата пилоти да бъдат оставени да се състезават свободно. Което дава надежди, че в Mercedes отново ще има двама равнопоставени пилоти, въпреки че единият от тях ще е световен шампион.

Алтернативата е да се повтори развитието на историята в Red Bull, където след първия шампионски сезон на Себастиан Фетел тимът пропиля позитивния си имидж, за да се стигне до падението от Малайзия през 2013, когато Фетел не спази заповедите от бокса и открадна победата на съотборника си Марк Уебър.

 

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията