Секунда аванс за Хамилтън и Mercedes в Барселона

Класиране във втората свободна тренировка за Гран при на Испания

Sportinglife
Sportinglife 08:25 ч., 09 Май 2015
0
211
Getty Images

Една секунда на обиколка достигна разликата между представянето на Mercedes и Ferrari в днешните свободни тренировки за Гран при на Испания, пети кръг от световния шампионат във Формула 1.

Разликата се открои ясно по време на по-дългите серии обиколки, в които пилотите симулираха състезателно темпо. 

В тези серии Люис Хамилтън и Нико Розберг демонстрираха идентично темпо, като Нико имаше малък аванс – средно 0,07 секунди на обиколка.

В края на деня Хамилтън завърши на първи позиция, следван от Себастиан Фетел с Ferrari, който остана на 0,408 секунди, а трети завърши Нико Розберг на 0,764 секунди.

Топ 4 допълни другият пилот на Ferrari Кими Райконен, останал на 0,928 секунди, последният успял да слезе под 1 секунда изоставане от темпото на световния шампион.

Руската звезда на Red Bull Даниил Квят се пребори за петото място, като изпревари със съвсем малко Макс Верстапен с Toro Rosso.

Лидерът на Red Bull Дениъл Рикардо отново имаше проблеми с двигателя и прекара почти цялата втора тренировка бокса, където механиците смениха мотора на колата и се върна на пистата за последните пет минути от сесията, които стигнаха за 13-о време.

Дженсън Бътън завърши 7-и, най-напред от пилотите на McLaren, макар и на над 1,8 секунди от Хамилтън и изпревари с над 0,2 секунди съотборника си Фернандо Алонсо, който остана 11-и.

След края на тренировката Хамилтън обясни, че е доволен от избраните настройки, но допълни, че заради силния вятър на трасето, поведението на колата не винаги е било идеално.

„Мисля, че по-важното е, че събрахме информация за това как се износват гумите, което ще е решаващо за състезанието”, допълни Хамилтън.

Този уикенд пилотите ползват твърдите и средно твърдите сликове на Pirelli и днес от отборите обясниха, че разликата във времената между двата типа гуми са били по-големи от очакваното, което ще направи стратегическите решения за използването им в състезанието по-интересни.

Температурата на пистата достигна 50 градуса, което се приема, че помага на работата на шасито на Ferrari, но силите на италианците явно не стигат да атакуват Mercedes с твърдите гуми.

От Pirelli прогнозираха, че повечето пилоти ще успеят да изкарат неделното състезание с две спирания в бокса и се очаква стратегиите на пилотите в Топ 10 да са сходни.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията