Кой управлява Ferrari? Фетел или Аривабене?

Неуспехът в Канада най-вероятно ще задълбочи кризата в Маранело

Sportinglife
Sportinglife 14:10 ч., 16 Юни 2016
0
1568
GETTY IMAGES

Обърнахте ли внимание на различните реакции, които демонстрираха Себастиан Фетел и Маурицио Аривабене след финала на Гран при на Канада, както и на различните им обяснения за издънката със стратегията на 4-кратния световен шампион, която го лиши от шанс за победата?

Веднага след като слезе от колата си в закрития парк Себ беше готов да говори за всичко, но не и защо Скудерията го повика още в 11 обиколка за смяна на гуми.

Фетел разказа за „чайките-самоубийци” на трасето, размени няколко думи с Люис Хамилтън, поздрави се с механиците и т.н.

В същото време шефът му Маурицио Аривабене открито критикува тима и призна, отборът е „допуснал грешка” в стратегията за Гран при на Канада.

После пък Себ каза, че не иска да обвинява никого и постави Маурицио в неудобно положение.

Дали зад кулисите в Скудерията не върви битка за повече власт и скоро Фетел и Аривабене няма да се окажат на различни позиции?

Аривабене е прав – Фетел направи перфектен старт и поведе в началото на състезанието, но първият му бокс, който определи, че той ще кара с две смени на гумите, изведе Хамилтън напред и световният шампион спечели състезанието с едно спиране при механиците на Mercedes.

Маурицио призна, че грешката в стратегията е на тима, а Фетел акцентира на това, че Скудерията се завръща в челото по-бързо от всеки друг отбор в историята на спорта.

Интересното е, че два дни след състезанието в Монреал, Аривабене трябваше публично да се извини на екипа за острите критики, които отправи срещу подчинените си в Монреал.

Така той се присъедини към позицията на Фетел, но дали не е твърде късно за подобни ходове?

Факт е, че Фетел се опитва да направи това, което навремето постигна Михаел Шумахер – да обедини целия отбор около себе си, да изгради тима около собствените си амбиции.

През втората половина на 90-те години това се случи, но с одобрението на шефовете в Маранело Жан Тод и Рос Браун. Сега Аривабене уж подкрепя този подход, но прогресът е по-бавен от очакваното.

От известно време насам всички във Ferrari работят под огромно напрежение, което идва директно от върха – големият шеф на Скудерията и на FIAT-Chrysler Серджо Маркионе отново даде да се разбере и че ако и тази година няма резултати, смените в Маранело ще продължат.

Преди състезанието в Китай Маркионе обясни, че „обратното броене е започнало” и натърти, че Фетел и Райконен трябва да започнат да побеждават пилотите на Mercedes.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията