Pirelli към Фетел и Ferrari: Сами сте си виновни!

Германецът е навъртял твърде много обиколки със спуканата гума

Sportinglife
Sportinglife 17:00 ч., 24 Авг 2015
0
986
Getty Images

Вината за спуканата гума на Себастиан Фетел малко преди края на Гран при на Белгия е изцяло на пилота и тима, тъй като сликовете на германеца са били твърде износени.

Това стана ясно, че писмото от доставчика на гуми във Формула 1 Pirelli, разпратено снощи до медиите.

От италианската компания се опитват да хвърлят светлина върху инцидента, тъй като ядосаният Фетел приписа всичко на Pirelli и обясни, че такива спуквания на гуми са „неприемливи”.

Фетел се движеше трети, точно пред Ромен Грожан малко преди финала на състезанието на „Спа”, но обиколка и половина преди финала задната му дясна гума гръмна на правата след завоя „Червената вода”.

Тъй като инцидентът стана с много висока скорост – над 300 км/ч, Фетел беше много ядосан след финала и обясни, че ако гумата се е била спукала 200 метра по-рано, той е нямало да може да се яви пред репортерите, намеквайки, че последствията са щели да бъдат много по-сериозни.

Себ хвърли цялата вина върху Pirelli и обясни, че въпреки протестите на пилотите, нито ФИА, нито Pirelli взимат някакви мерки и напомни, че през 2013 година заради няколко гръмнали гуми на „Силвърстоун”, италианците бяха принудени да променят конструкцията на сликовете, които доставят на отборите във Формула 1.

Оплакванията и обвиненията на Фетел обаче срещнаха сериозен отпор от страна на Pirelli.

От компанията обясниха, че са дали прогноза на тимовете, че средно твърдите гуми могат да издържат 40 обиколки, но са направили уточнението, че ресурсът на тези сликове може бързо да се изчерпи заради сериозното натоварване, което те изпитват на „Спа”.

Преди състезанието от Pirelli прогнозираха, че пилотите ще спират два или дори три пъти за тези 43 обиколки, но Фетел се опита да изкара до финала само с едно спиране.

В един момент той попита по радиото бокса дали да спира втори път, но оттам му казаха, че данните показват, че ще може да изкара с тези гуми до финала.

От Pirelli разкриха, че още през ноември 2013 са поискали въвеждането на правила, които да определят максималния брой обиколки, които един пилот може да направи с определен комплект гуми.

Предложението е било до 50% от дистанцията на състезанието за основния тип гуми (средно твърдите за „Спа”) и до 30% за допълнителния.

„Ако тези правила се прилагаха на „Спа”, Фетел щеше да има право да кара 22 обиколки с тези гуми, а задната му дясна гума се спука след 27 тура”, се казва в писмото на Pirelli.

Моторспорт директорът на компанията Пол Хъмбъри беше категоричен, че с гумите на Себ не е имало никакъв проблем, те просто са били твърде износени, за да издържат на минаването на Фетел през „Червената кола”, където той агресивно пресече през острите бордюри.

„Ако състезанието беше с една обиколка по-късно, Фетел щеше да стигне до подиума, а всички ние щяхме да повтаряме, че той е гений”, допълни Хъмбъри.

От Ferrari и Pirelli обявиха, че двете страни ще проведат среща, за да изяснят всичко около инцидента на Фетел, но отсега се знае, че доставчикът на гуми няма да отстъпи, защото това ще създаде опасен прецедент.

Фетел е един от тези във Формула 1, които винаги се оплакват за него, а спуканата гума му даде идеална възможност да насочи ударите си към Pirelli.

Той и без това не се справя по най-добрия начин в хода на състезанията с работата с гумите и често е побеждавам в тази надпревара от съотборника си Кими Райконен.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията