Какво научихме от Гран при на Канада

Mercedes остава лидер, а трудностите на McLaren и Red Bull стават повече

Sportinglife
Sportinglife 08:40 ч., 09 Юни 2015
0
1449
Getty Images

Гран при на Канада не се получи толкова интересно състезание, колкото всички очакваха, но поне даде отговори на много въпроси, сред които тези за съотношението на силите в Mercedes и докъде е стигнал прогресът на Ferrari.

Какви още изводи обаче можем да си направим от състезанието на пистата „Жил Вилньов” в Монреал?

На първо място, това са новите проблеми на McLaren и Honda.

Преди състезанието медиите определено бяха развълнувани от идеята, че инженерите на Honda са използвали два от полагащите им се за тази година девет „жетони”, за да направят някои подобрения по проблематичния им двигател. После стана ясно, че тези „жетони” не били за подобряване на представянето, а за повече надеждност. Резултатът от Канада доказва, че по-скоро са били пропилени.

Нито един от пилотите на тима не успя да стигне до финала, а Алонсо този път не успя да сдържи нервите си и се развика на тима като обясни, че изглежда като аматьор на пистата, тъй като другите го изпреварват с лекота.

В McLaren твърдят, че се учат от всички проблеми, които имат този сезон, но в Канада станаха ясни две неща – MP4-30 е лакома машина, когато върви наистина бързо, както и че в Honda все още не са рашили проблемите си.

Нещо не достига на Кими

На старта на състезанието всичко подсказваше, че Райконен има шанс за място в Топ 3 на финала. Но не стана, основно заради завъртането, причинено от проблем в електронната карта, която ръководи работата на мотора. И в това състезание финландецът кара добре, но не на това ниво, на което искат да го гледат феновете му.

Миналата година Алонсо го засенчи напълно във Ferrari, сега Фетел е по-бърз от него. Дали Райконен не прави крачка назад?

Във Формула 1 има истински надбягвания

Фетел стартира 18-и и завърши 5-и след поредица атаки, напрегнати ситуации и с агресивна стратегия. Фелипе Маса тръгна 15-и и завърши 7-и, като и двамата зарадваха феновете със силното си каране. Започваме да се чудим защо във Формула 1 не се намери начин да се използват обърнатите стартови решетки?

Mercedes бяха перфектни

Когато нещата на световните шампиони им се получат, разликата с другите е отчайваща за преследвачите. Този път нямаше издънки със спиранията в бокса, както и проблеми с колите на пистата, а тимът взе четвъртата си двойна победа за сезона.

Хамилтън и Розберг натрупаха около 40 секунди аванс пред третия Валтери Ботас, което е показателно. А идеята, че Фетел също може да се бори за световната титла този сезон беше опровергана в Монреал.

Усмивката на Рикардо вехне

Преди 12 месеца Дениъл беше най-щастливият човек на света след победата си в Монреал, сега австралиецът вече не е в толкова добро настроение. Дениъл стартира 9-и, но завърши едва 13-и.

В рамките на два дни той обясни, че не може да измисли нищо, което да му помогне да мине по-напред и призна, че подобренията по колата на практика не работят. Red Bull изостава зад Williams и темата за развода с Renault няма смисъл да се коментира, на всичко е ясно каква ще е развръзката.

Опашкарите трябва да се уважават

Ромен Грожан затвори Уил Стивънс, след като го изпреварваше с една обиколка и после се оплака, че британецът го е ударил.

Всъщност грешката беше на французина и той получи наказание от стюардите след това. По-късно Стивънс заяви, че ще е хубаво ако колегите му уважават малко повече по-бавните пилоти.

И за разлика от Макс Верстапен в Монако, Ромен се извини за грешката си.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията