От пълното разочарование до триумфа

В Nike вече работят по моделите за следващото световно първенство

Sportinglife
Sportinglife 08:20 ч., 09 Юни 2015
0
1534

Първите футболни обувки на Nike са създадени още през 1971 г. Те стрували 17 долара, но изобщо не успели да спечелят онази популярност, на която марката се радва днес.

Nike обеща съдействие за разследване на корупционния скандал

Часове след избухването на грандиознния корупционен скандал във ФИФА от компанията излязоха с официално съобщение и гарантираха, че ще окажат пълно съдействие на властите за разследването му. Според маркетниг и PR специалисти обаче проблемите в световната футболна федерация могат да нанесат сериозен удар върху имиджа на американската компания.

От там са категорични, че нямат нищо общо със ситуацията, но вече усещат първите последствия от нея след като в Бразилия обмислят ревизиране на контракта си с компанията. Той е подписан преди 15 години и американската марка дори има ангажимента да организира пет приятески срещи на селесао всяка година. Компанията дори има право да избере съперници и нарича проявите Nike games.

Моделът бил твърде податлив на атмосферните условия и при хладно и влажво време обувката пропускала влага и губела основните си качества.

Неуспехът обаче не намалил амбицията на компанията да успее да осъществи пробив и във футбола.

Въпреки това за известно време вниманието е съсредоточено върху развитието на моделите за другите спортове – баскетбол, тенис, лека атлетика.

Разработването на серия футболни обувки е отложено с няколко години, като на компанията са необходими 20 години, за да се превърне от дебютант в спорта в една от най-популярните марки в него.

Първият играч, който бележи попадение с модел на на Nike световно първенство е шотландския национал Стив Арчибалд.

Нападателят на английския Тотнъм прави това на Мондиала през 1982 г. С попадението той помага на отбора си да разгроми Нова Зеландия, а двубоят се играе в Малага. Две години по-късно Арчибалд дори подписва с Барселона, чието ръководство вижда в него наследник на Марадона...

Знаково за компанията обаче е световното първенство по футбол през 1994 г.

Шампионатът в САЩ остава в историята със ултрасъвременните си стадиони и голямата жега по време на срещите. Световен шампион става Бразилия, а осем от играчите на Карлос Алберто Парейра носят обувки именно на Nike, залагайки на модела Tiempo Premier.

Четири години по-късно – във Франция 1998 – на практика започва нова ера в производството на футболни обувки.

„Спомнете си какви бяха те в началото – черни и практически еднакви по форма. Именно през 1998 г. направихме съвършено нов модел Mercurial за Роналдо. Това бяха първите цветни обувки от синтетичен материал. От тогава не спираме – нито по отношение на иновациите, нито по отношение на инвестициите”, разказва Макс Блау, вицепрезидент на Football Footwear Nike.

Новият модел помага на Феномена да отбележи четири гола във Франция и да получи наградата за най-добър играч по време на турнира.

И въпреки че във финала не се представя на ниво още на следващото първенство, той компенсира привържениците за разочарованието.

Всъщност първенството през 2002 г. остава в историята като първото споделено домакинство на подобен форум.

№1 на Мондиала става Бразилия, първа цигулка в състава естествено е Роналдо, който бележи осем гола по време на целия шампионат, в това число два във финалния двубой в Йокохама.

Селесао печели петата си титла, а Роналдо няма конкуренция по отношение на индивидуалните отличия. За трети път той е определен за най-добрия играч в света и получава втората си Златна топка от France Football.

Част от успехите Роналдо дължи и на обновените си обувки Nike Mercurial.

През 2006 г. компанията е абсолютен победител по отношение на броя национални отбори, използващи нейните продукти. 9 от финалистите са доверяват именно на Nike.

Четири години по-късно марката отново е на върха след като играчът, донесъл дълго чаканото злато на Испания – Андрес Иниеста играе именно с обувки на компанията. Халфът на Ла фурия еспаньола се доверява на модел от новата серия Elite Pack и той не го подвежда.

Четири години по-късно – през 2014 г. в Бразилия героят във финалния сблъсък е друг, защото и финалистите са други. До спора за титлата през миналата година стигнаха Германия и Аржентина, а в герой на мача се превърна резервата на Бундестима Марио Гьотце. Футболистът също като Иниеста четири години преди това се бе доверил на Nike, чийто модел Nike Magista завинаги промени представата за съвременна футболна обувка.

Големи надежди в компанията възлагат и на следващатото световно първенство. Моделът, който се разработва е Hypervenom 2, но дотогава има още три години. Кой знае какво би могла да ни предложи еволюцията?!

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията