156 990 зрители. На един мач

Рекордната тълпа се изсипа на Битката за Бристол, играна на култово трасе от НАСКАР

Sportinglife
Sportinglife 08:30 ч., 13 Сеп 2016
0
1055

Джон Кели направи мощен пробив и довърши съперника с шестия тъчдаун за Тенеси - 45:24 срещу Вирджиния Тех в мача от колежанския футбол на Щатите.

По това време доста сектори на трибуните се поизпразваха, защото след часове по опашките за влизане, очакване на мача и самата игра, мнозина нямаха сила.

Мнозина... Странна дума, когато говорим за спортно събитие, посетено от 156 990 зрители.

Толкова успя да побере прочутият Бристолски Спийдуей Колизеум, едно от великите трасета на Америка за НАСКАР и моторни състезания.

Нарекоха мача Битката за Бристол, а тълпата е рекордна в историята на американския футбол.

Най-доброто постижение допреди този уикенд бе 115 109 фенове, изпълнили стадиона в Мичиган за мача срещу Нотр Дам преди 3 години.

Огромната тълпа се виеше на безкрайни опашки по лабиринтите към комплекса още от 9 ч сутринта, като гледките бяха сякаш на рок фестивал, на който се чакат милиони.

Мачът се планира от три години, като се чакаше момент да се срещнат два от най-популярните отбори, за да се насрочи на колизеума за моторни спортове. Само за 19 дни хората от Бристолската писта направиха чудеса и я превърнаха в стадион за футбол.

48 нови трибуни бяха поставени, а заради разстоянието между тях и терена, което е огромно за американския футбол (и подходящо за гледане на лудата надпревара в НАСКАР), организаторите вдигнаха във въздуха над игрището огромен видеоекран, на който вървеше мачът.

Той се оказа най-големият в историята на което и да е спортно събитие. Тежеше 700 тона и всяка от четирите му стени (екрани) бе с площ 20 на 10 метра.

Какво изядоха и изпиха тези 156 990 ентусиасти, жертвали един ден в жегата, за да са част от събитието?

Газираните безалкохолни напитки бяха 150 000 кутийки. 1587 килограма пилешки крилца бяха доставени за стотиците пунктове за кетъринг в и около комплекса.

Продуктите за хотдог бяха за към 250 000 бройки, а водата - 170 000 бутилки.

Поръчката за бира бе за 545 000 кутийки и бутилки, като... няма данни да е останала непродадена.

Това е историческо събитие, което дори в САЩ още не могат да осмислят напълно. А културата на феновете в този спорт, които се изсипват на стадионите, въпреки че дори нямат шанс да влязат, говори ясно - американският футбол е №1 в Щатите.

През миналия сезон често имаше случаи край пълни 80-хилядни арени в НФЛ да остават около 20-30 хиляди фенове, които си правят пикник и гледат мача на екрани отвън. Неща, които е трудно да разберем, ако не ги видим.

В Бристол няма скоро да забравят гледките от целите малки градчета от автомобили, кемпери и каравани, които бяха паркирани на километри около колодрума - дом на моторните спортове.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията