Великата китайска революция

Крайната точка на стратегията може да е домакинство на Мондиал

Sportinglife
Sportinglife 07:45 ч., 11 Фер 2016
0
1608
Twitter.com/GZEvergrandeFC

Дори Реал и Барса скоро може да изпитат мощта на китайците.

Саймън Чадуик от Спортния бизнес университет в Солфърд обяснява:

"Това не бива да ни изненадва.

Футболното развитие на тази страна следва икономическия им модел.

Експанзия в чужди компании и ноу хау, за да подобрят нивото на собствената си икономика и начин на работа.

Те копират модели и ги позлатяват с огромни инвестиции."

Китайската федерация е разработила план от 50 точки, като стратегията е насочена към крайна цел - домакинство на световно първенство.

Футболът в Китай трябва да бъде развит, защото този процес се е забавил с десетилетия.

С тези играчи, които заминават към страната днес - Тейшейра, Мартинес и другите, се повишава културата на феновете в Китай за футбола.

Дидие Дрогба мина през първенството, както и Марчело Липи, който изведе Гуанджоу до титла в Азиатската Шампионска лига.

Китайците харесват модела на Манчестър Сити - масивна и агресивна финансова политика, създаване на ултрамодерни кампуси за млади играчи, наливане на огромни пари в трансфери...

Когато нямаш вековни традиции, създаваш едновременно и корените, и самото дърво.

Това не е съвсем начална точка, ако трябва да сме честни.

Лигата вече е популярна в страната, като Гуанджоу и пекинският Гуоан привличат редовно по 40-45 хиляди зрители на мачовете си.

Да, за мащабите на страната може да си кажете - какво толкова. Но футболът в Китай изобщо не е с влиянието и историята, които има в Европа.

Баскетболът бе на първо място доскоро, след като НБА инвестира мощно в страната в края на миналия и началото на новия век, а и Яо Минг даде тласък на интереса към този спорт.

Днес обаче нещата идват на местата си.

Инвестират се милиони в откриване на академии за таланти, което не е лесно в Китай, където има огромни бедни региони.

Децата трябва да пътуват с часове за тренировки.

Но постепенно Лигата налага организация.

Въпросът е дали стратегията ще донесе резултати навреме, за да видим Мондиал 2024 в Китай.

Нищо чудно.

А дотогава - Роналдо, Ибра, а вероятно един ден и Меси, ще получават изкушаващи предложения от бизнесмени с китайски имена.

Няма да им е лесно да отказват, особено, след като сметнат, че мисиите им в европейския футбол са завършени.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията