Марк Кома

Рали Дакар 2015: Марк Кома и преследвачите

Броени дни преди началото на рали Дакар 2015 ще ви представим претендентите за първите места

Sportinglife
Sportinglife 10:35 ч., 31 Дек 2014
0
1337
Red Bull

Броени дни преди началото на рали Дакар 2015 ще ви представим претендентите за първите места, както в генералното класиране, така и в отделните категории.

Започваме с мотоциклетистите.

В прав текст

Кома притежава всичко, за да успее в Дакар – талант, скорост, късмет, физическа сила и опит, много опит.

Tе се борят сами срещу тежките етапи, срещу времето и трудната навигация, а в началото на януари като фаворит в колоната ще стартира каталунската звезда на КТМ Марк Кома.

Кома е в отлична форма, макар и да се приближава към края на кариерата си на две колела, със сигурност обаче има сили за поне още две участия в Дакар, като всеки път ще е фаворит.

В последните десет години Кома и Сирил Депре си поделиха победите – 4 за испанеца и 5 за французина.

Но Сирил се отказа от моторите и ще го гледаме зад волана на прототип на Peugeot.

Кома притежава всичко, за да успее в Дакар – талант, скорост, късмет, физическа сила и опит, много опит.

Твърде често, в етапите, където скоростта и навигацията са решаващи, Кома нанася удара си, който му осигурява лидерската позиция и/или комфортна преднина.

С оглед на подкрепата, която ще получава от тима на КТМ, Кома е безспорният претендент №1 за победата.

Какво обаче да очакваме от неговите конкуренти и кои са те?

Да започнем с по-младите пилоти, които ще са големите звезди в близко бъдеще.

Естествено, на челна позиция тук е Жоан Бареда (Honda), който се очаква да е най-сериозният съперник на Кома победата, както беше и тази година.

Феновете и медиите обожават дивото му и понякога рисково пилотиране, а 31-годишният испанец притежава харизмата и скоростта на най-великите шампиони в историята на Дакар.

Той винаги се бори докрай и в лагера на Кома са наясно с това.

Почти същото обаче може да се каже и за Сам Съндърланд (KTM) – 25-годишният британец живее и тренира в Дубай и пясъчните дюни вече са нещо повече от втори дом за него.

Тази година Сам спечели втория етап в Дакар, но остана без двигател на следващия ден – тогава това беше тежък удар за Honda. Сега амбициите му се простират от етапна победа до първото място в генералното класиране, в зависимост от това как ще тръгне състезанието.

Ветераните сред съперниците на Кома може би са по-опасни.

Започваме със звездата на Honda Пауло Конкалвеш.

В последните две години португалецът преживя доста по етапите на Дакар – през 2012 той помогна на Депре да се измъкне от голяма и дълбока кална дупка, но затъна в нея и Депре отпраши напред, оставяйки „водоносеца” му се оправя сам.

Превъзходството на КТМ

От 2001 насам всяко едно издание на рали Дакар при мотоциклетистите е печелено от пилот на КТМ, което означава, че Марк Кома и компания стартират за 14-а поредна победа за австрийската марка.

Досега успехите на КТМ са 13, тъй като през 2008 ралито не се проведе.

Рали Дакар стартира на 4 януари в неделя и маршрутът му минава през Аржентина, Боливия и Чили.

През 2014 победата беше за Марк Кома, който на финала имаше почти два часа аванс, а след това той спечели и световната титла в крос кънтри ралитата – шеста титла за испанеца в тази надпревара на ФИМ.

Рали Дакар ще има 13 състезателни етапа, а общият маршрут за мотоциклетистите ще е с дължина 9295 километра, от които състезателните са 4752.

А през 2013 Конкалвеш избухва в сълзи, след като моторът му Honda избухна в пламъци и изгоря след теч на гориво. Пауло е много бърз, но няма късмет, досега няма финал в Топ 10, може би е време това да се промени.

Оливие Пен води атаката на Yamaha и през 2013 беше начело в класирането на Дакар в продължение на 4 дни, като след това загуби всичко заради навигационна грешка. През 2014 той трябваше да подкрепя и помага на Депре и завърши 3-и, а сега Пен е №1 в Yamaha, както и голямата надежда на японците за възвръщане на славата на марката в тази надпревара от средата на 90-те години.

На Дакар Рубен Фария винаги е бил в сянката на Кома и Депре – опитен „водоносец” в КТМ, който има скорост за етапни победи, но за да се бори за крайния успех, то трябва лидерите на тима вече да са загубили шансове.

Същото важи и за Елдер Родригеш, който ще е част от атаката на Honda и увеличава шансовете на тима HRC да надделее над армадата на КТМ.

Рали Дакар стартира на 4 януари в неделя и маршрутът му минава през Аржентина, Боливия и Чили. 

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията