Себастиен Льоб – спасителят на Citroen?

Французинът може да се завърне в световния рали шампионат

Sportinglife
Sportinglife 07:55 ч., 13 Юли 2015
0
1214
Getty Images

В рамките на една седмица от Citroen дойдоха две интересни информации, които обаче не зарадваха феновете на марката и моторните спортове.

Според първата, източник на която е главният изпълнителен директор на марката Линда Джаксън, след края на сезон 2016 Citroen ще сложи край на една от двете си световни моторспорт програми – или в световния рали шампионат (WRC) или в световния пистов шампионат за туристически автомобили (WTCC).

„Все още няма нищо решено, но сигурното е, че от 2017 Citroen ще участва само в един световен шампионат”, заяви Джаксън пред британското списание Autosport.

В края на юни Citroen обяви, че влиза във Формула Е, но чрез новата си марка DS, която ще е партньор на тима на сър Ричард Брансън – Virgin Racing.

Трудно е да се прогнозира в кой шампионат ще остане Citroen за 2017 година, но Линда Джаксън направи уточнението, че спортните планове ще бъдат свързани и с присъствието на марката в Китай. За последно кръг от WRC в Китай имаше през 1999 година, който беше отчетен като пълен провал заради липсата на публика.

А WTCC регулярно включва Китай в календара си от 2011 насам.

Във WRC Citroen е в ролята на догонващ на VW и отстъпи крачка назад след напускането на Себастиен Льоб, а в WTCC компанията доминира за втори пореден сезон със заводския тим, за който карат световния шампион Хосе Мария Лопес, Иван Мюлер и вече споменатият Льоб, който има девет световни рали титли.

И тук стигаме до втората новина, която пак е свързана с Льоб. Според шефа на Citroen Sport Ив Матон, Себ все още има шанс да спечели десетата си световна титла в ралитата.

Легендарният французин има дългосрочен договор с марката, за да я представлява като посланик в цял свят, а контрактът му със Citroen Sport за участие в WTCC изтича в края на този сезон.

Матон заяви, че скоро ще говори с 41-годишния пилот за плановете му за бъдещето и за възможността да го върне на рали отсечките зад волана на DS3 WRC. Тази година Себ кара за Citroen в рали „Монте Карло” и дори беше начело в първите етапи на състезанието, но след това отпадна.

„Основната слабост на световния рали шампионат е, че в момента има само двама пилоти, които могат да се борят за световната титла или да печелят редовно състезания – обясни Матон. – Единият от тях участва в шампионата – Себастиен Ожие, а другият кара в WTCC – Себастиен Льоб.

„Тепърва ще говорим с Льоб какво смята да прави в близко бъдеще – допълни Матон. – Мисля, че сега той се наслаждава на това, което прави. Понякога не му е толкова забавно, особено ако не побеждаваш. За шампион като него е нормално да иска да печели всеки старт, но в WTCC има повече пилоти, които се борят за победата в сравнение с WRC и това прави задачата му по-трудна.

„С него си говорим за много неща, можем отново да го поканим отново в световния рали шампионат, но не мисля, че той ще се заинтересува отново да кара с пълна програма.”

Наскоро Льоб тества прототипа на Peugeot за рали „Дакар” – 2008 DKR и мнозина очакват, че той може да обяви, че иска да кара френската марка в крос кънтри надпреварите.

Зад изказването на Матон обаче може да се потърси мотив, че той ще се опита да спаси и двете световни програми на Citroen.

С оглед на разпределението на силите в WTCC Citroen ще завърши и този сезон далеч пред своите съперници, а Себ вече изостава от Лопес и Мюлер в битката за световната титла.

Няма логика в това шефовете на френската компания да закрият тази спортна програма, най-малкото защото може да се предположи, че Citroen ще има сериозно предимство и през 2016 в този шампионат, с или без Льоб. Или поне, че пилотите на тима няма да са в ролята на догонващи.

Освен това, предполага се, че новият важен човек в PSA Оскар Таварес може би ще подкрепи програмата в WTCC вместо тази в WRC, но това са само предположения.

В световния рали шампионат нещата са малко по-сложни. VW и Ожие, който навремето избяга от Citroen, доминират в надпреварата и за да бъде спряно това, срещу тях трябва да се изправи заводски тим, който знае как да направи това и го е правил.

M-Sport на Малкълм Уилсън се справя добре с развитието на Fiesta WRC, но тимът не разполага с бюджета, за такава задача. В Hyundai парите са налице, но тимът има да свърши още работа, за да се бори за победите във всеки един старт срещу VW.

Така остава само Citroen – DS3 WRC не е лош автомобил, но има нужда да бъде каран от някого, който ще може да извади на бял свят всичко, което е необходимо. Да, бюджетът е по-малък от този на VW, но би могъл да се увеличи с идването на нови спонсори, привлечени от завръщането на един голям шампион.

Ако Матон убеди Льоб да се върне в ралитата, то тази програма на Citroen ще бъде спасена – DS3 WRC ще се развива по-бързо или направо ще се работи по новите правила за 2017 година, които определено са вълнуващи, има шанс за нови рекламодатели и в Citroen все още няма такъв шеф, който да посмее да закрие състезателна програма, в която се е ангажирал Себастиен Льоб.

Така че, френският може да се окаже с много важна роля за бъдещето на Citroen Sport. Да видим какво ще реши той.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията