Шоуто на феновете без фенове

Билети за звездния уикенд в НБА просто не се продават

Sportinglife
Sportinglife 07:55 ч., 13 Фер 2015
0
1420
Getty Images

В последните месеци НБА определено се развива добре. Чисто спортно тя е в ръцете на популярни звезди като ЛеБрон Джеймс и Кевин Дюрант, на набиращи скорост отбори като Голдън Стейт Уориърс и Атланта Хоукс, което добавя допълнителна интрига към редовния сезон.

Наскоро бе подписан нов телевизионен договор за излъчване на срещите, който увеличи сумата, която Лигата получава почти три пъти. Новата сделка е на стойност 2,66 милиарда на година.

При такива условия ще бъде игран Звездния уикенд в НБА – едно от най-големите спортни събития зад Океана.

Тази година той ще се състои в Ню Йорк и първите събития стартират още днес. Първоначалният замисъл на шоуто – един ден, един мач и много фенове, отдавна е разширен откъм събития.

И всичко това правопропорционално на достъпа на фенове до самия двубой през последните години. Защото билети за самата среща в неделя вечер и конкурсите за забивки и останалите атракции в събота, просто няма.

Фен получи шанс да гледа двубоя безплатно

Един от феновете на Ню Йорк Никс – Денис Дойл получи шанса да гледа "Мача на звездите" в неделя абсолютно безплатно.

През този сезон той е присъствал на всеки двубой на тима – навън и у дома и без значение от дългата им негативна серия. На 22 декември той получил писмо, с което го уведомяват, че има възможност да си закупи билет за звездния уикенд.

Входните талони били с две цени – 250 и 350 долара, а купуването им трябвало да стане след специален жребии, в който Дойл щял да участва с етикет – „специален”. Освен това той можел да купи максимум 4 билета. Месец по-късно Дойл отхвърлил предложението.

След това той получил предложение от клуба все пак да си купи 4 билета, но го отхвърлил. Още повече че вече имал резервирана почивка във Флорида. След това обаче с него се свързват хора от НБА, които му предложили два напълно безплатни билета за неделя. И този път предложението било прието.

Не защото са изчерпани, а защото не са пуснати изобщо в продажба. И това се случва за пета поредна година.

Само един малък процент от местата в залата са дадени на двата тима домакини – Ню Йорк Никс и Бруклин Нетс като те трябва да ги разпределят между притежателите на сезонни билети. Феновете с по-добри финансови възможности могат да си купят входни талони от сайтове за препродажба, но цената там е близо 2000 долара, много повече от номиналната стойност.

Така се получава нещо като купон за избрани.

Две трети от местата в залата (или повече от 10 000 билета) за основните събития от уикенда в събота и неделя се разпределят от Лигата между нейните маркетингови партньори, Асоциацията на играчите и бивши състезатели от НБА.

Близо 20% от местата пък са оставени за нуждите на телевизионните екипи и представителите на медиите от цял свят.

Останалите билети се разпределят между 30-те отбора в НБА. Те могат да бъдат раздадени на фенове или на който отборите преценят, но само след разрешение от страна на домакините. Като цяло се получава така че онези които гласуват кой да участва в шоуто, нямат достъп до него.

Дали е така и в другите популярни спортове в САЩ?

В бейзболната лига феновете имат шанс да си купят билети онлайн, най-вече защото двубоят се играе на по-голям стадион. Всъщност там само една трета от билетите за Мача на звездите се използват за нуждите на бейзболната лига.

Спортът, който претендира да е №1 в САЩ – американският футбол също разчита на по-големи стадиони.

Това означава, че билетите предназначени за партньорите на асоциацията няма да са толкова много. При последното събитие например – Супербоул този процент бе едва 25,2. Всъщност там Мача на звездите от доста време е на заден план, макар че този сезон бе отчетен добър зрителски интерес и към него.

Най-близо до ситуацията в НБА може би е тази в Националната хокейна лига.

Просто защото и двете първенства използват зали с ограничен капацитет, понякога дори едни и същи такива. Цифрите обаче и тук не са в полза на НБА, защото НХЛ изисква само около 40% от билетите за звездния уикенд да са предназначени за нейните нужди.

Всъщност ограничен достъп на феновете има не само в последните пет години. През 2002 г домакин на шоуто бе Филаделфия 76. Тогава клуба получи едва 3000 билета, които трябваше да разпредели между 10 000 притежатели на абонаментни карти. След това от клуба заявиха, че повече не желаят да са домакини на проявата.

Не винаги обаче това е било така.

През 1984 г. когато се е състоял първият звезден уикенд комисарят на Лигата Дейвид Стърн бил сериозно притеснен, че посещаемостта може да е ниска и в продажба са пуснати билети с цена едва от 2 долара.

Популярността на звездния уикенд обаче бързо нараства и през 1989 г. на него присъстват близо 45 000 зрители. Домакин обаче е внушителната „Хюстън Астродом” и билети за феновете е имало достатъчно.

Още на следващата година от Лигата решават, че е време да направят нещо за партньорите и спонсорите.

И макар че за домакин е определен далеч по-малката зала на Маями Хийт от ръководството били категорични – само 5000 от 14 000 места отиват при притежателите на сезонни билети. Кой да ги получи определил жребий. Нито един билет не бил пуснат в публична продажба.

Традицията е нарушена десет години по-късно през 2000 г. когато Мача на звездите се играе на стадиона на Далас Каубойс. 100-те хиляди места са достатъчни, за да има билети не само за партньорите и спонсорите на лигата и за 10 000 притежатели на абонаментни карти на Далас Маверикс, но и за всеки, който желае.

Според говорителят на НБА Тим Франк обаче няма начин подобно нещо да се превърне в практика и двубоят ще си остане в малките зали. Което значи, че ситуацията с билетите няма да се промени особено.

Източник: Ню Йорк Таймс

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията